عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

کسب جایگاه هفتم کشور توسط دانشگاه محقق اردبیلی در ثبت پیشنهاده در سالتحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی از کسب جایگاه هفتم کشور توسط دانشگاه محقق اردبیلی در ثبت پیشنهاده در سالتحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش روابط ‌عمومی دانشگاه، حبیب شهبازی ۲۳ آذر با اعلام این خبر افزود: عملکرد دانشگاه‌ ها، پژوهشگاه ‌ها و موسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در ثبت پارسا و پیشنهاده(پروپوزال) توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) منتشر شد که بر پایه این گزارش، به ترتیب دانشگاه فردوسی مشهد با ۲ هزار و ۳۱۵ شمار پیشنهاده، دانشگاه تبریز با ۲ هزار و ۲۲۳ شمار پیشنهاده، دانشگاه تربیت مدرس با ۲ هزار و ۳۶ شمار پیشنهاده، دانشگاه شهید بهشتی تهران با یک هزار و ۹۷۸ شمار پیشنهاده، دانشگاه اصفهان با یک هزار و ۲۰۵ شمار پیشنهاده، دانشگاه ارومیه با یک هزار و ۱۴۸ شمار پیشنهاده، دانشگاه محقق اردبیلی با یک هزار و ۸۷ شمار پیشنهاده و دانشگاه مازندران با یک هزار و ۵۷ شمار پیشنهاده جایگاه اول تا هشتم را کسب کرده اند.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۲ فصل دوم آئین‌ نامه ثبت و اشاعه  پیشنهادها، پایان ‌نامه ‌ها و رساله ‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها که در تاریخ ششم آذرماه ۱۳۹۵ به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده، موسسه ­ها موظف هستند پیشنهاد پارساهای مصوب دانشجویان خود را که طبقه ­بندی محرمانه، خیلی محرمانه، سری، به‌کلی سری، یا مانند آنها ندارند، در سامانه ‌های اطلاعاتی ثبت و تایید و متن کامل آنها را در قالب و به شیوه‌ ای که ایرانداک تعیین می‌کند بارگذاری کنند.
شهبازی با بیان اینکه ثبت پایان‌ نامه، رساله و پیشنهاده در سامانه «ثبت»‌ در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می ‌شود، ادامه داد: در این سامانه دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده ‌ها و تمام ‌متن آنها را درون ‌دهی و شناسه رهگیری دریافت می‌کنند. پارسا نیز پس از درون‌ دهی داده‌ ها و بارگذاری فایل تمام ‌متن و تایید ایرانداک، آماده بررسی موسسه می ‌شود. با پذیرش موسسه، فرایند ثبت پارسا به پایان می ‌رسد.
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در سالتحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۴۸۶ موسسه بیش از ۹۲ هزار پارسا و ۳۹۵ موسسه بیش از ۵۹ هزار پیشنهاده را در سامانه ملی ثبت پایان ‌نامه، رساله و پیشنهاده بارگذاری کرده ‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ثبت و تایید اطلاعات و فایل­ های بارگذاری شده از سوی دانشجویان توسط بخش مرجع کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع­ رسانی دانشگاه انجام می­ گیرد.
پایان خبر