عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: محور پژوهش‌ها و تحقیقات شناخت و رفع مشکلات حوزه سلامت باشد/ گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی‌زاده در آیین گرامیداشت هفته پژوهش افزود: حوزه پژوهش حوزه گسترده‌ای است که زیرساخت‌های فراوانی برای ورود به عرصه پژوهش داشته و باید از آن برای ارتقا علمی استفاده شود.
وی تصریح کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به ورود به مسائل کاربردی احساس شده و تمام تلاش ما بر این است تا با پیشرفت در حوزه پژوهش بتوانیم بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را حل کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: در حوزه پژوهش نیاز است که در بین اعضا هیات علمی و دانشجویان، ضریب نفوذ بیشتری داشته باشیم و از خطری که به‌عنوان رکود علمی می‌توان از آن یاد برد اجتناب کنیم.
دکتر ملکی‌زاده افزود: استان بوشهر با داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی می‌تواند منبعی برای پژوهش‌ها محسوب شده و امید است به سمت پژوهش‌های دریا محور پیش برویم.
وی تاکید کرد: حوزه سلامت و صنعت به دلایل مختلف با یکدیگر فاصله داشته و باید در سطح ملی و استانی روابط بیشتر و نزدیک‌تری بین این دو صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در بحث پیوست سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در حال انجام است باید پژوهش‌های حوزه سلامت و صنعت بیشتر با یکدیگر آمیخته شوند.
دکتر ملکی‌زاده بیان کرد: با توجه به بحث فرزند آوری و افزایش جمعیت نیاز است بخشی از پژوهش‌ها و تحقیقات به این حوزه تعلق گیرد تا این سیاست‌گذاری‌هایی که در سطح ملی در حال انجام است با موفقیت اجرا شود.
در پایان از پژوهشگران و فناوران برتر و برگزیدگان وبومتریک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر شد.
انتهای پیام/ م.ف۱۰۲۴