عمومی | پژوهشگاه نیرو

نشست هم اندیشی رویداد منطقه ای مدیریت مصرف انرژی منطقه شرق و شمال شرق کشور

در این نشست دکتر ایمانی "رئیس مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو"، ضمن معرفی مرکز به امکانات زیرساختی و پتانسیل بسیار بالای استان در حوزه آب و برق و انرژی اشاره نمود.
وی ضمن برشمردن اهداف رویداد به ضرورت همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و حاضر در جلسه تاکید نموده و عنوان داشت که استان خراسان همانطور که در بسیاری از عرصه‌ها پیشرو می‌باشد؛ در اجرای این رویداد نیز پیشرو خواهد بود و رویداد منجر به حل مسائل و چالش‌های صنایع در مصرف انرژی خواهد گردید.
مصطفی مافی "رئیس مرکز توسعه فناوری برق و انرژی (مرکز رشد )"، به ضرورت ورود فناوری و نوآوری به صنایع بزرگ و همکاری‌های فناوری این صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداختند. ایشان تاکید داشتند که یکی از رسالت‌های پارک فناوری نیرو، کمک به حل مسائل فناورانه صنایع حوزه آب و برق و انرژی است.
دکتر سهراب امینی‌ولاشانی "رئیس مرکز تخصصی نوآوری و توسعه فناوری مدیریت مصرف انرژی پژوهشگاه نیرو" ضمن معرفی تجربه مناسب شرکت برق منطقه‌ای یزد در برگزاری رویداد مدیریت مصرف انرژی، به تصمیم پژوهشگاه نیرو در طراحی و برگزاری رویدادهای کاهش مصرف انرژی در صنایع پر مصرف، اشاره نمود. مهندس امینی در ادامه به معرفی حمایت‌های صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و سایر نهادهای مالی از طرح‌های منتخب پرداخت.
در ادامه نشست هم‌اندیشی، دو کارگزار رویداد مجتمع خراسان به معرفی اهداف، محورها و مدل اجرایی رویداد پرداختند و چگونگی اجرا و هماهنگی با دستگاه¬های استان را تشریح کردند. در این نشست نمایندگان دستگاه¬های اجرایی حاضر از جمله دکتر علوی "مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری"، مهندس پورباقری "قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق مشهد"، مهندس حمیدی رئیس انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی، مهندس هدایتی¬زاده از مدیران ارشد شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک، نماینده شرکت برق منطقه ای خراسان، نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، نماینده شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی، همچنین نماینده معاونت پژوهش و فناوری سپاه استان، نماینده صندوق پژوهش و فناوری استان، نمایندگان مراکز رشد دانشگاه های فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، دانشگاه سجاد، دانشگاه خیام، نماینده نیروگاه بادی بینالود و مدیر پردیس انرژی پارک علم و فناوری خراسان، نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان، معاون سازمان مردم نهاد خانه هم افزایی انرژی و آب استان به بیان دیدگاه¬ها و اعلام حمایت سازمان متبوع از برگزاری و اجرای رویداد پرداختند.
لازم به ذکر است در تاریخ ۳۰آذرماه نیز دومین جلسه هم اندیشی برگزاری رویداد مدیریت مصرف انرژی با حضور مدیران صنایع بزرگ منطقه شرق و شمال شرق کشور در مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان برگزار خواهد شد.