عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نقش موثر بهورزان در موضوع فرزند آوری و افزایش جمعیت

دکتر قاسم‌برجوئی‌فرد در نشست هم‌اندیشی با مدیر و مربیان مراکز آموزش بهورزی افزود: بهورزان نقش موثری در ترویج آموزش فرزند آوری و افزایش جمعیت به مردم روستای تحت پوشش خود دارند.


این مقام مسئول بهداشتی اظهار داشت: در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور، مرکز آموزش بهورزی جایگاه پراهمیت و حساسی دارد چرا که آموزش بهورزان به عهده این مراکز است.


دکتر برجوئی‌فرد گفت: ارتباط مستمر مراکز آموزش بهورزی با بهورزان شاغل و فراگیران بهورزی و بازآموزی آنان موجب می‌شود که نقاطِ ضعف آموزش‌های جاری مشخص شده و باید با ارائه شیوه‌های بهترِ آموزشی در جهت ارتقا سطح آگاهی بهورزان تلاش کرد.


وی بابیان اینکه ارائه‌دهندگان اصلی خدمات در نظام سلامت کشور، بهورزان هستند گفت: آنان به‌صورت مستقیم ارائه خدمات اساسی بهداشت را به مردم جامعه به‌ویژه روستاییان بر عهده دارند، به همین دلیل افزایش آگاهی و عملکرد صحیح آن‌ها، می‌تواند نقش مهمی در آموزش بهداشت به افراد و گروه‌های مختلف ایفا کند.


دکتر برجوئی فرد ضمن بیان خاطره‌ای از دکتر ملک افضلی، بنیان‌گذار شبکه‌های بهداشتی کشور، بر حساسیت پذیرش داوطلبان بهورزی و اهمیت مسئولیت‌پذیری این قشر در اولین سطح خدمات‌رسانی به مردم روستا تاکید کرد.


در پایان جلسه مدیران بهورزی پیشنهادات و راهکارهای اجرایی جهت بهبود کیفیت آموزش به گروه‌های هدف ارائه کردند که دکتر برجوئی‌فرد قول پیگیری و انتقال آن‌ها به مدیران شبکه‌های بهداشت داد.


انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰