عمومی | دانشگاه صنعتی اراک

برای سومین سال متمادی کسب جایگاه ۱۷ توسعه پایدار در بین موسسات و مراکز آموزشی پژوهشی کشور در سال ۲۰۲۲

به گزارش اداره امور بین املل بیان شد: برای سومین سال متمادی در رده بندی ۲۰۲۲ گرین متریک دانشگاه صنعتی اراک توانست در بین ۳۰هزار دانشگاه و مراکز تحقیقاتی جهان به جایگاه رتبه ۵۲۱ دست یابد.

دکتر گهری رئیس اداره اموربین الملل بیان داشتند، دانشگاه صنعتی اراک بر اساس برنامه سالانه در حوزه مدیریت سبز توانسته است برای سومین سال متمادی در بین دانشگاه های کشور رتبه ۱۷ را کسب کند که با حضور در طرح پایش جهانی توسعه پایدار دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی این جایگاه را در سه سال گذشته توانسته است حفظ نماید.

ایشان تاکید نمود؛ این جایگاه در حالی بدست آمد که بالاتر از دانشگاه های مطرحی مانند دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه مازندران قرار گرفته  است.

وی خاطرنشان کرد که در سالیان گذشته این ارزیابی در بین ده هزار دانشگاه و مراکز تحقیقاتی جهان بوده است که در سال ۲۰۲۲ در آخرین رتبه بندی وبومتریک دانشگاه صنعتی اراک رتبه ۵۰۷۰ را در بین  ۳۰ هزاردانشگاه و موسسه آموزشی تحقیقاتی توانسته جایگاه خود را حفظ نماید.

گهری بیان داشت: دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس معیارها و شاخص های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه ها نموده است.

در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۱۹ دانشگاه جهان مورد رتبه بندی قرار گرفته است که پس از آن دانشگاه های بیشتری به این رقابت ورود کرده اند و درسال ۲۰۲۲ سی هزار دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ایشان خاطر نشان کرد؛ در این رتبه بندی تلاش برای داشتن فضای سبز و افزایش آن خصوصا توجه به شاخص های کاهش آلودگی و افزایش سرانه های زیست محیطی مهم و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی بیان نمود با توجه به افزایش مخاطرات زیست محیطی در جهان، این رتبه‌بندی  مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی را به این امر تشویق می نماید تا تحقیقات و دستاوردهای خود را در این حوزه معرفی و به اشتراک بگذارند.