عمومی | دانشگاه صنعتی اصفهان

آیین یادبود سرباز علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

در این مراسم دکتر حمیدرضا صفوی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان به نمایندگی از اعضای هیئت‌رئیسه و دانشگاهیان، حادثه تلخ و درگذشت اندوه‌بار این نخبه علمی کشور را تسلیت گفت.

وی از برگزاری جلسات و گفتگوهای انجام شده در این چند روز با دانشجویان و اساتید دانشگاه اشاره کرد و گفت: موضوعات مربوط به رعایت ایمنی آزمایشگاه¬ها نه‌تنها در دانشکده شیمی بلکه در تمام آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی موردتوجه و اهمیت است.

دکتر صفوی ضمن بیان اینکه وقایع این‌چنین کم‌وبیش در دنیا و مراکز آموزش عالی اتفاق می‌افتد، افزود: مسئله مهم جلوگیری از تکرار این حوادث است اما پیگیری علل فنی و حقوقی این اتفاق از طرف دانشگاه با محوریت نهادهای مرتبط و ذی‌صلاح در حال انجام است.

عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: بخش عمده کار، مرتبط با افزایش سطح ایمنی دانشگاه به‌خصوص آزمایشگاه‌ها با تجهیزات خاص است که دیگر هرگز شاهد چنین وقایع تلخی حتی در سطح جراحت هم نباشیم. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به اینکه ایمنی اولویت دانشگاه است، تاکید کرد: پیمایش‌ها برای حل مسایل ایمنی در نقاط بحرانی و آموزش اساتید و دانشجویان تا رسیدن به سطح مطلوب با جدیت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است: در این مراسم دوستان، اساتید و کارکنان با قرائت قرآن، روشن‌کردن شمع و مرثیه‌خوانی، نام و یاد این سرباز سخت‌کوش و رفیق مهربان را گرامی داشتند. غروب شنبه ۱۹ آذرماه، حادثه انفجار در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان منجر به جان باختن حسین مرادی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان و سرباز امریه این دانشگاه شد.

گزارش تصویری