عمومی | دانشگاه باقرالعلوم

بازدید دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از موسسه کیهان

سومین نشست تجربه‌نگاری مدیران رسانه به همت انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) و اداره پژوهش دانشگاه در موسسه کیهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تعدادی از دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در ساختمان موسسه کیهان، به بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه پرداختند و از نزدیک با تاریخچه، تجربیات، روند انتشار محصولات و چاپخانه این موسسه آشنا شدند.

شریعتمداری «مدیرمسئول موسسه کیهان» در دیدار با دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به شگردهای تبلیغاتی دشمن خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند باید روش‌های مقابله با عملیات روانی را فرابگیرند تا با شناخت شگردها و ترفندهای دشمن، بتوانند با آن‌ها مقابله کنند.

مسئول موسسه کیهان همچنین خاطرنشان کرد: نقطه قوت دشمن رسانه است. هر چند ما نیز در این زمینه با ارسال ماهواره‌ها حرکت‌هایی داشته‌ایم اما هنوز به قدرت دشمن نرسیده‌ایم و دشمن به راحتی با رسانه‌های خود به منازل ما نفوذ می‌کند. نقطه قوت ما پیام ما است در حالی که دشمن پیامی برای ارائه ندارد.

شریعتمداری افزود: دشمن، پیامی که مخاطب تشنه داشته باشد ندارد به همین علت به جای اینکه پیام بفرستد دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند و تقلب می‌کند. همه این تکاپوها به این علت است که از گسترش گفتمان اسلامی نگران است.

شریعتمداری انگاره‌سازی را یکی از ترفندهای عملیات روانی دشمن دانست و گفت: در این دوره شاهد انتشار تصویری هستیم که واقعی نیست و مردم باید نسبت به این موضوع آگاه شوند. معرفی واقعیت، لازمه مقابله با انگاره‌سازی است.

وی تکثیر الگوی انقلاب اسلامی در دیگر کشورها را نشان از قدرت نرم انقلاب دانست و افزود: امروز رسانه‌هایی که علیه ایران کار می‌کنند به راحتی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و دیگر حیثیت رسانه‌ای برای آن‌ها مهم نیست.