عمومی | دانشگاه باقرالعلوم

برگزاری کارگاه آموزشی اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری

کارگاه آموزشی اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به زبان انگلیسی و به صورت برخط ویژه دانشجویان نیجریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، کارگاه آموزشی اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در قالب ۴ جلسه آموزشی به همت اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا بهروزی‌لک مدرس این دوره در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه گفت: این دوره به صورت برخط و با هدف تبیین و نشر اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، شفاف سازی تفاوت اندیشه سیاسی اسلامی و غیراسلامی و بررسی اندیشه‌های جوامع غربی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در اولین جلسه موضوعاتی از جمله تعریف اندیشه سیاسی، بررسی تعاریف مختلف قدرت و رابطه آن با سیاست مورد بررسی قرار گرفت. بررسی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بررسی جایگاه سیاست و قدرت در اسلام و تبیین تفاوت‌های اندیشه سیاسی اسلامی و غیر اسلامی از دیگر موضوعات مورد بررسی در این کارگاه بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اهمیت مباحث اندیشه سیاسی بر کسی پوشیده نیست و با توجه به هجمه سنگین رسانه‌های غربی در راستای تخریب اندیشه‌های سیاسی مبتنی بر مبانی اسلامی، باید در راستای تبیین و تبلیغ این اندیشه‌ها به ملل مختلف از جمله نیجریه تلاش کنیم. برگزاری این کارگاه‌ها باعث می‌شود علاقه‌مندان به این حوزه که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند بتوانند به محتوا و اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند و از طریق طرح پرسش، پاسخ ابهامات خود را دریافت کنند.