عمومی | دانشگاه شاهد

شرکت حنان در زمره شرکت‌های دانش­‌بنیان قرار گرفت

شرکت حنان- یکی دیگر از واحدهای مرکز رشد دانشگاه شاهد- در زمره شرکت‌های دانش­‌بنیان قرار گرفت.

به گزارش « روابط عمومی» دانشگاه، شرکت آب تغذیه یارا گلخانه حنان تحت مدیریت دکتر سیدجلال طباطبایی، استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی، با دو سال حضور و فعالیت در مرکز رشد دانشگاه شاهد و پس از بررسی و ارزیابی کارشناسان کارگروه ارزیابی شرکت­ها و موسسات دانش­بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش‌­بنیان تایید شد.

دستاورد فناورانه و اقتصادی این شرکت که به عنوان محصول دانش­‌بنیان معرفی شده­است، بستر کشت هیدروپونیک با نام تجاری پومدیا است. بسترهای کشت معدنی مثل پومدیا به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مناسب، قیمت ارزان، وزن کم، عدم آسیب به محیط زیست، ثبات بستر در طول زمان و از همه مهمتر استفاده مجدد چندین ساله از آنها مورد توجه جدی در کشورهای مختلف قرار گرفته است. بستر پومدیا علاوه بر دارا بودن خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مناسب، از مواد موجود و در دسترس داخل کشور تهیه شده است. تحقیقات طولانی مدت علمی دانشگاهی و استفاده از این بستر در گلخانه­­‌ای مهم تجاری در کشور پشتوانه مناسبی برای این محصول می‌­باشد.

مرکز رشد دانشگاه شاهد این موفقیت را به مدیران و کارکنان شرکت آب تغذیه یارا گلخانه حنان تبریک گفته و توفیقات روزافزون ایشان را در توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور از خداوند متعال مسالت می‌نماید.

لازم به ذکر است مرکز رشد سلامت دانشگاه شاهد از سال ۹۳ با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز رشد واحدهای فناور از سال ۹۴ با مجوز وزرات علوم، تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت نموده است و در حال حاضر ۲۱ واحد فناور شامل ۹ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در آن در حال فعالیت هستند.






کانال ایتا روابط عمومی دانشگاه شاهد :
h​ttps://eitaa.com/shahed_pr