عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیماریابی با تست تشخیص سریع اچ آی وی در مراکز ترک اعتیاد شهرستان بوشهر انجام شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، غلامرضا بیغش گفت: به مناسبت کمپین اطلاع‌رسانی ایدز و به‌منظور انجام بیماریابی در گروه‌های پرخطر مرتبط با اچ آی وی، مددجویان مستقر در مراکز ترک اعتیاد شهرستان بوشهر مورد بیماریابی با تست تشخیص اچ آی وی قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: ازآنجایی‌که یکی از راه‌های انتقال ویروس اچ آی وی، استفاده از وسایل تیز و نافذ در پوست مانند سرنگ و سرسوزن‌های مشترک در بین افراد است مصرف‌کنندگان مواد مخدر تزریقی که این وسایل را به‌صورت مشترک در بین خود مورداستفاده قرار می‌دهند یکی از گروه‌های در معرض خطر بیشتر آلودگی به اچ آی وی می‌باشند.
این کارشناس اظهار داشت: به همین منظور و در راستای اجرای فعالیت‌های کمپین اطلاع‌رسانی ایدز با شعار " برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی " و با هماهنگی اداره بهزیستی شهرستان، مددجویان مستقر در کمپ ترک اعتیاد "میلادی دوباره " واقع در تنگک اول و کمپ ترک اعتیاد "رستا " ویژه بانوان واقع در تنگک سوم و همچنین کمپ ترک اعتیاد " امید " واقع در شهر چغادک به‌عنوان گروه‌های در معرض خطر آلودگی با ویروس اچ آی وی مورد انجام آزمایش با تست تشخیص سریع اچ آی وی قرار گرفتند.
بیغش عنوان کرد: علاوه بر انجام بیماریابی مددجویان این مراکز، در خصوص آشنایی با راه‌های انتقال و پیشگیری از اچ آی وی آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰