عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به مناسبت روز داوطلب

کار داوطلبانه حرکتی انسانی و متاثر از اخلاق معنوی است که جز با اخلاص، ایمان و شناخت متصور نیست و استمرار و تعمیق مشارکت اجتماعی در گرو حرکت وسیع و مستمر داوطلبانه‌ نخبگان و خیرین و فعالان اجتماعی است . اهمیت شرکت در فعالیت های داوطلبانه با تقویت همبستگی اجتماعی زمینه ساز ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه و در نهایت توسعه می شود. خدمات درخشان داوطلبان  سلامت و گروه های جهادی که در سخت ترین روزهای نبرد با کرونا همپای کادر بهداشت و درمان در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا برای خدمت رسانی به همنوعان ، گواه دیگری برای اثبات اهمیت نقش داوطلبان در نظام سلامت می باشد.
امسال باتوجه به شعار "انسجام اجتماعی وعدالت در سلامت ازطریق ترویج فرهنگ داوطلبی " ، تاکید بر نقش مردم درارتقاء سطح سلامت، سهیم شدن مردم در فرایند ارتقای سلامت و خودمراقبتی را می طلبد.
روز داوطلب روز یک نهاد و سازمان نیست ؛ این روز فرصتی برای ارج نهادن به خدمات چشمگیر داوطلبانی که با مسئولیت پذیری خود، حسّ خوب انسانیت و نوع‌دوستی را در جامعه ترویج می‌کنند. فعالیت‌های داوطلبانه، چشم‌انداز مشخصی از مشارکت مردمی به‌منظور حفظ و ارتقای سلامت و زندگی سالم است
اینجانب جان‌فشانی و مسئولیت‌پذیری شما عزیزان را ستایش می‌کنم . امیدواریم که با گسترش هر چه بیشتر فرهنگ مشارکت، مسوولیت پذیری اجتماعی و نوع‌دوستی و با توسعه همکاری نهادهای اجتماعی ‌در کنار دولت، شاهد گسترش روح نشاط و امید در جامعه باشیم .
بار دیگر ضمن تبریک و گرامیداشت این روز، صمیمانه دست تمامی نیروهای داوطلب را که برای حمایت از همنوعان تلاش می کنند به گرمی می فشارم و امید دارم که همواره شاهد پررنگ شدن مشارکت های مردمی در تحقق برنامه های توسعه محور کشور باشیم.