عمومی | دانشگاه فردوسی مشهد

جلسه پرسش و پاسخ هیات رئیسه دانشگاه با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو

روز دو شنبه  ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱ دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد به همراه حجت الاسلام حسینی مطلق رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه در تالار فارابی دانشکده علوم اداری و اقتصادی با دانشجویان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک و شادباش روز دانشجو اضافه کرد: امروز از صحبت‌ها و نظرات شما استفاده می‌کنیم و دغدغه‌های شما می‌شنویم و از آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین از مبحث کیفیت که در صنعت مورد توجه است صبحت کرد و ارتباط آن با دانشجو را مطرح کرد: کیفیت به معنای برآورده کردن خواسته مشتری با حداقل هزینه و بالاترین. خواسته‌های مشتری شامل خواسته‌های صریح و تلویحی آن‌ها است.

وی افزود: برای راضی شدن مشتری ابتدا باید مشتری را شناسایی کرد و خواسته‌های او را درک کرد.در دانشگاه عمده خدمات آموزشی، پژوهشی و اجتماعی است و خواسته‌های دانشجویان نیز در این حیطه قرار می‌گیرد.اما فارغ‌التحصیلان و متخصصانی که دانشگاه تربیت می‌کند محصول دانشگاه هستند و صنعت و جامعه مشتریان آن‌ها هستند.لازم است به این زنجیره مشتری‌ها و رضایتمندی آن‌ها توجه کنیم.

در  ادامه بیان کرد: در حوزه خدمات آموزشی و پژوهشی دانشجو مشتری اصلی دانشگاه است و در مبحث کیفیت مشتری سلطان است و لذا توجه به خواست‌های دانشجویان الزامی است.اما با توجه به اینکه دانشجو در آینده محصول دانشگاه است و جامعه و صنعت انتظاراتی از آن‌ها دارد نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

در پایان اشاره کرد که در ادامه خواسته‌های شما را خواهم شنید.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت روز دانشجو اشاره کرد: خروجی این جلسه استفاده از نظرات شما در اداره و مدیریت دانشگاه است.البته ما هم دوست داریم بهترین امکانات آموزشی، رفاهی، فرهنگی و تفریحی برای شما ایجاد کنیم اما در برخی موارد مشکلات مالی مانع ما می‌شوند.به همین خاطر لازم است که در این جلسه هر دو طرف یکدیگر را درک کنیم و این‌گونه مسائل را در نظر داشته باشیم.

پس از آن  با اشاره به فرصت حضور در مشهد مقدس و تحصیل در بهترین دانشگاه کشور اشاره کرد و ادامه داد: از حضور امام رضا (ع) غافل نشوید و این فرصت را مغتنم شمارید.در مواقع غم و اندوه نزد امام رضا (ع) بروید و مطمئن باشید که همچون پدری مهربان از شما حمایت خواهند کرد و بی‌شک راضی برمی‌گردید.

در ادامه این جلسه دانشجویان پرسش‌ها و مسائل خود را بیان کردند و دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

خبر از فائزه قنبری