عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

۲۴۰ ماموریت اورژانسی توسط موتورلانس سبزوار

به گزارش وبدا/ دکترغلامعباس کافی در گفتگو با وبدا اظهار کرد: موتورلانس(آمبولانس موتوری) در سیستم عملیاتی اورژانس به عنوان پیشرو در کلیه ماموریت های حاد از جمله سکته‌های قلبی و نیاز به CPR، تشنج‌ها، بیماران اعصاب و روان و ...  با توجه به رسیدن سریع بر بالین بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.
وی هدف از ورود موتورلانس به ناوگان اورژانس را، کاهش زمان رسیدگی عنوان کرد و گفت: پرسنل آموزش دیده این آمبولانس‌ها مراقبت‌های درمانی را به مصدوم ارائه و در صورت نیاز به اعزام، بیمار با آمبولانس به بیمارستان منتقل خواهد شد.
وی مدت زمان رسیدن به بالین بیمار در ماموریت های شهری را به طور متوسط  ۴ دقیقه اعلام کرد و گفت: تمامی اطلاعات جامع ماموریت ها در سامانه ثبت و ضبط می شود که در پایان هر ماه خروجی اطلاعات مورد نظر قابل ارائه است.
دکتر کافی همچنین از اختصاص ۵ دستگاه موتورلانس جدید به مرکز فوریت های پزشکی سبزوار خبر داد و گفت: این سهمیه تا پایان سال به صورت متناوب به اورژانس اضافه خواهد شد.
گفتنی است در حال حاضر دو دستگاه آمبولانس موتوری در مجموعه اورژانس ۱۱۵  سبزوار در حال ارائه خدمات به بیماران و مصدومین هستند.