عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

شرکت فعال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ با حضور یاسر عبدالهی معاون هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل، دکتر چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر عباسپور رئیس پارک علم و فناوری استان، دکتر شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان، دکتر جهانی مشاور تحقیقاتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل و روسای ادارات، دستگاه‌های اجرائی، آموزشی و پژوهشی در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار پژوهشی و فعالیت‌های مختلف و مرتبط با فناوری‌های نوین دستگاه‌های اجرایی و واحدهای فناور در معرض نمایش گذاشته شده است.

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در غرفه اختصاصی محصولات زراعی و باغی، گیاهان داروئی و صنعتی جدید، کتب و دستاوردهای جدید علمی و پژوهشی و آموزشی خود در سال جاری را در معرض دید عموم قرار داده است. در این نمایشگاه دستاوردهای شاخص مرکز از بخش‌ها و واحدهای مختلف تحقیقاتی و محصولات شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در مرکز رشد کشاورزی و نمونه ارقام جدید زراعی گندم، جو، دانه‌های روغنی، گیاهان صنعتی و حبوبات و ...که برای کشت در مناطق مختلف استان اردبیل مناسب و سازگار بوده و مراحل تحقیقاتی و مطالعاتی خود را در موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر و موسسه تحقیقات دیم و نیز مراکز تحقیقاتی وابسته به این موسسات طی کرده‌اند، به نمایش گذاشته شده‌اند.

در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در معرفی ۱۹ رقم از محصولات جدید زراعی و باغی نقش داشته است. در طول مدت برگزاری نمایشگاه محققان مرکز و فناوران با حضور در غرفه به سوالات مراجعه‌کنندگان پاسخ داده و اطلاعات لازم را ارائه  خواهند کرد و همچنین در این مدت، اطلاعات و مشاوره‌های لازم در مورد فعالیت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به بازدیدکنندگان ارائه و بروشورهای لازم توزیع خواهد شد .

گفتنی است این نمایشگاه از روز یکشنبه ۱۳ آذر تا روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی پذیرای اساتید، دانشجویان، بهره‌برداران، شرکت‌های خصوصی، تعاونی‌های تولید و همه بازدیدکنندگان مرتبط با بخش کشاورزی است .