عمومی | دانشگاه شیراز

آیین گشایش هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا

آیین گشایش هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا، در شب میلاد باسعادت حضرت زینب (س) ازسوی مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز، باهمکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه برگزار شد.

این مراسم همراه با تقدیر از برگزیدگان جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) در مجتمع فرهنگی هنری فجر دانشگاه شیراز با حضور جمعی از دانشگاهیان ترتیب یافت.

«امید» محور موضوعی هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا

دکتر علی حفیظی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز در این مراسم، ضمن قدردانی از اعضای کانون قرآن و عترت، بیان کرد: هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا، با تیزهوشی و درایت اعضای کانون قرآن و عترت و مجموعه ی فرهنگی دانشگاه، باتوجه به توصیه های مقام معظم رهبری (دامت برکاته) با محوریت موضوعی «امید» برگزار خواهد شد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: همه ی ما علاوه بر اینکه باید نورانیت را از قرآن بگیریم و با آن انس داشته باشیم و در عمل به آیات و بینات قرآن بکوشیم، یک وظیفه ی هم اجتماعی داریم و آن هم این است که در جایگاه یک فرد دانشگاهی، باید تلاش کنیم درقالب تخصص و رشته ی خود به به تبیین مفاهیم قرآنی و گسترش و ترویج آن بپردازیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: باید برون داد فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی و.. دانشگاه با محوریت قرآن در سطح دانشگاه و جامعه مشخص باشد.

فاطمه سلحشور، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز نیز در این مراسم با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان که فرموده اند: «اولین توصیه من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است. مواظب خودتان باشید. مواظب دلتان باشید. مواظب باشید دچار انفعال و ناامیدی نشوید. شما باید کانون تزریق امید به بخش های دیگر باشید. بله، نابسامانی هایی در بخش های مختلف وجود دارد. اما این نابسامانی ها غیرقابل رفع است؟! ابداً»، اظهار کرد: کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه شیراز سال هاست که توفیق و سعادت این را داشته که متولی یکی از مهم ترین جشنواره های درون دانشگاهی دانشگاه شیراز، به نام طهورا باشد.

وی افزود: این جشنواره ، هرساله باتوجه به نیازهای جامعه، بر محوریت یکی از سوره های قرآن کریم در بخش های مختلف آوایی، ادبی، پژوهشی و هنری برگزار می شود و جامعه ی هدف آن نیز عموم دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه شیراز هستند، با ایت هدف که ضمن ارتباط متداول با قرآن کریم و تقویت آن، توانایی های شخصی افراد در زمینه های گوناگون نیز نادیده گرفته نشده و به پویایی و فعلیت درآید.

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز اظهار کرد: امسال، با توجه به شرایط جامعه و بیانات مکرر رهبری، کلیدواژه ''امید'' به ویژه از نگاه قرآن کریم را محور هفتمین جشنواره قرار داده ایم.

او خبر داد: امسال بازنگری هایی در شیوه برگزاری و آیین نامه طهورا صورت گرفته که امید داریم به ثمره نشسته و شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان بخش های مختلف باشیم. برنامه های مختلفی نیز از قبیل برگزاری ورکشاپ هایی با هدف شناسایی توانمندی دانشجویان و مدیریت این استعدادها در نظر گرفته شده است.

در آیین گشایش هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا، حافظ و قاری بین المللی قرآن کریم، دکتر حامد شاکرنژاد نیز حضور یافت و به تلاوت قرآن پرداخت. اجرای مسابقه و اهدای جوایز نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

حسن ختام این برنامه نیز تقدیر از برگزیدگان جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) بود.

برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا را کلیک کنید.