عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

آغاز بکار بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اسماعیل چمنی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ۱۳ آذر در مراسم آغازبکار بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: برگزاری بیش از ۱۲۰ کارگاه، بازدیدهای علمی، دیدار با نخبگان، زنگ پژوهش در مدارس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان برای هفته جاری در دانشگاه محقق اردبیلی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و محورهای مختلف آن، افزود: توجه به جهاد علمی در این خصوص بسیار مهم بوده و امید می رود این جهاد باعث ارتقای جایگاه علمی کشور در سطح منطقه و جهان شود.
چمنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر جزو ۱۶ کشور برتر در حوزه علمی است، تصریح کرد: سرعت پیشرفت علمی کشور ۱۱ برابر سرعت پیشرفت علمی دنیا است.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول های بنیادی، فناوری های هسته ای و غیره حرفی برای گفتن دارد، اظهارامیدواری کرد: با تلاش و کوشش و ابتکار در حوزه علم و فناوری موجب سربلندی ایران اسلامی باشیم.
یوسف عباس پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل ۱۳ لغایت ۱۶ آذر در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برپاست، گفت: این نمایشگاه نقطه عطفی برای نمایش توان و ظرفیت پژوهشگران و فناوران و فرصت مغتنمی برای جوانان نخبه است تا بتوانند دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را به نمایش بگذارند. همچنین سرمایه گذاران و صنعت گران بتوانند نیازهای فناورانه خود را از این طریق تامین کنند.
وی با اشاره به حمایت های پارک علم و فناوری از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری و اختصاص تسهیلات لازم به آنها، افزود: طی سفر اخیر مسئولان صندوف نوآوری و شکوفایی به استان اردبیل، ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صورت قطعی برای شرکت های دانش بنیان اخذ شد که امید می رود میزان این تسهیلات به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.
گفتنی است در ادامه یاسر عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به همراه روسای دانشگاه های استان از غرفه های این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.
پایان خبر