عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

تربیت مدیران آینده کشور در دانشگاه علم و فرهنگ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ به نقل از جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی صبح امروز شنبه ۱۲ آذر ماه با حضور در دانشگاه علم و فرهنگ از آزمایشگاه و کارگاه های دانشکده فنی و مهندسی، کالج بین‌الملل و کتابخانه، مرکز نوآوری و شتابدهی، کانون و انجمن های دانشجویی، آزمایشگاه های دانشکده زیست و فناوری های نوین زیستی، کارگاه های دانشکده هنر و معماری و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بازدید کرد.

رییس جهاددانشگاهی همچنین در نشست شورای دانشگاه که با حضور دکتر سعید هاشمی رییس، معاونان و روسای دانشکده های این دانشگاه برگزار شد، حضور یافت.

دکتر مسلمی در نشست شورای دانشگاه در سخنانی اظهار کرد: در بازدید از فعالیت های این دانشگاه شاهد خط شکنی بودم، انتظار از جهاددانشگاهی نیز همین است که کارهایش با خط شکنی همراه باشد؛ زیرا انجام کارهای نوآورانه و برداشتن موانع از وظایف اصلی جهاددانشگاهی است.

وی با تاکید بر هم افرایی بین پژوهشکده ها و مجموعه های تحقیقاتی جهاددانشگاهی با این دانشگاه افزود: هماهنگی دانشگاه با موسسات و پژوهشکده ها اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه شود.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این که باید فارغ التحصیلان رصد شوند تا بدانیم پس از اتمام تحصیلات چه می‌کنند، گفت: موضوع دیگر این است که رصد کنیم چه تعداد از اعضای جهاددانشگاهی از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

دکتر مسلمی نائینی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دانشگاه علم و فرهنگ باید تخصصی‌تر شود، گفت: باید از دانشجویان در کانون ها و انجمن های دانشگاه استفاده کنیم تا برای آینده به عنوان مدیر آماده باشند.

بالا رفتن ظرفیت دانشگاه در ارتباط با پژوهشکده های جهاددادنشگاهی

دکتر سید سعید هاشمی رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی نیز در این بازدید با اشاره به وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه ها گفت: وابستگی این دانشگاه به جهاددانشگاهی وجه تمایز این دانشگاه با دیگر دانشگاه است. اگر ظرفیت جهاددانشگاهی با دانشگاه در یک مسیر قرار گیرد قطعا این هم‌افزایی می تواند در مجموعه دانشگاه و کشور مفید واقع شود.

وی در ادامه بر ظرفیت های بالای این دانشگاه تاکید کرد و گفت: ارتباط با پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی ظرفیت‌های دانشگاه را بالا برده است.

در این نشست دکتر هاشمی راد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ نیز اظهار کرد: با توجه به پایان تابستان و آغاز سال تحصیلی جدید کانون فرهنگی دانشگاه هم با توجه به رسالتی که داشت به بازسازی و بهینه سازی انجمن ها و کانون ها پرداخت.

در ادامه نیز دکتر سید مهدی سجادی فر معاون پژوهشی، دکتر حسین مهرجردی معاون آموزشی، دکتر محمدمهدی اخویان رییس دانشکده هنر و معماری، دکتر ابوالحسن شاهزاده فاضلی رییس دانشکده علوم و فناوری های نوین زیستی به ارایه گزارش پرداختند.


بازدید از فعالیت‌های پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

دکتر مسلمی نائینی همچنین به بازدید از بخش های مختلف پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی وابسته به جهاددانشگاهی پرداخت و به گفت و گو با شرکت های این مجموعه نشست.

وی در جمع مسولان این پارک با ابراز خرسندی از فعالیت های این مجموعه گفت: از آنچه که امروز در این مجموعه دیدم شگفت زده شدم.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه اگر در فعالیت های فناورانه پیوست فرهنگی وجود نداشته باشد، کاری از پیش نمی رود گفت: بنابراین می توان گفت پایه و اساس اصلی محصولات فنی همان پیوست های فرهنگی و هنری است.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با یک هم افزایی در تمامی واحدهای جهاددانشگاهی کارهای منسجم و بزرگی انجام دهیم و با پتانسیل هایی که در این مجموعه وجود دارد، پتانسیل هنری جهاددانشگاهی را بالا برده و شان و جایگاه هنر و علوم انسانی در کشور را تثبیت کنیم.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اینکه اگر در کشور هنر و هنرمندان واقعی حضور داشتند قطعا در حوادث اخیر می توانستند کمک کننده و هدایت کننده باشند، ادامه داد: بنابراین باید بدانیم علوم انسانی و هنر مهمترین رکنی است که در کشور کمتر به آن توجه شده است و امیدواریم از دل این مجموعه کارهای برجسته و بزرگی بیرون بیاید.

تحریم ها جلودار حوزه فرهنگ نیست

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو نیز در این نشست عنوان کرد: جهاددانشگاهی همیشه به دنبال کارهای بدیع و نو بوده است، در حوزه فرهنگ نیز به دنبال این بودیم که بتوانیم در جهاددانشگاهی کاری جدید کنیم.

رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی افزود: ما تنها کشوری در دنیا هستیم که بخش فرهنگ مان کمک دریافت می کند، این درحالی است که در همه جای دنیا فرهنگ بخش مولد است و می تواند در آمدزایی خوبی برای کشور داشته باشد.

دکتر ایمانی تصریح کرد: در چهارسالی که پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در حال فعالیت است توانسته در این عرصه کارهای به زمین مانده بزرگی را انجام دهد. همچنین مهمترین فعالیت ها و ماموریت هایمان از سوی معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این پارک ارجاع داده شده است.

وی افزود: این نکته حایز اهمیت است که در سال گذشته شرکت های پارک توانسته اند چیزی حدود ۶۵۰ میلیارد تومان گردش مالی ایجاد کنند که با توسعه فضا قطعا در آمدزایی ها نیز افزایش خواهد یافت و می توان گفت حوزه فرهنگ کمک کننده به اقتصاد کشور خواهد بود. حوزه فرهنگ تنها حوزه ای است که تحریم ها نیز نمی تواند جلودار آن باشد.

دکتر ایمانی افزود: امیدواریم با توجه به موضوعیت فرهنگی و هنری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جوانان بیشتری را در این حوزه فعال کنیم و با توسعه فرهنگی و فناوری های نرم ناامیدیشان را به امید تبدیل کنیم.

گفتنی است، در این جلسه معاونان و مدیران پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جاری و برنامه‌های آینده این مجموعه پرداختند.