عمومی | دانشگاه نیشابور

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه نیشابور و سازمان های جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه نیشابور، روز شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱، با هماهنگی‌های مدیر حوزه ریاست دانشگاه، دومین جلسه از سلسله جلسات کارشناسی در خصوص بررسی مفاد تفاهم نامه‌های همکار‌های دوجانبه بین سازمان جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، در دانشگاه نیشابور برگزار شد. در این جلسه، دکتر رحمانی دوست ریاست دانشگاه، آقای مهندس مبارکی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، آقای مهندس نوربخش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و آقای مهندس سهرابی رئیس سازمان منایغ طبیعی و آبخیزداری حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار، دکتر رحمانی‌دوست ریاست دانشگاه، ضمن قدردانی از تعامل و همکاری این سازمان‌ها با دانشگاه ابراز داشت: دانشگاه نیشابور در راستای پیشرفت و توسعه دانشگاه و شهرستان و در نهایت حل مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف تعهد دارد. از این رو گسترش فعالیت‌ها و تعاملات با سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط در سطح شهرستان در اولویت برنامه های دانشگاه است و همینطور از سایر سازمان ها انتظار می رود در این راستا نهایت همکاری و همراهی را مبذول دارند.

در این جلسه همچنین عنوان شد که ظرفیت‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیستی نیشابور دارای تنوع و گستردگی فراوان است و دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی می‌تواند در راستای تحقیق و توسعه فناوری‌های نوین در صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، محیط زیستی و منابع طبیعی گام بردارد لذا شایسته است نفوذ دانش در تولید بیش از پیش افزایش یابد. روسای این سازمان‌ها اعلام داشتند که با تمام توان و امکانات در کنار دانشگاه هستند و همگام با دانشگاه در راستای توسعه شهرستان اقدام خواهند کرد.

در پایان، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه و سازمان های  حاضر در این جلسه، به صورت جداگانه به امضاء رسید.

شایان ذکر است؛ مقرر شد اولین خانه محیط زیست استان خراسان رضوی در دانشگاه نیشابور با اهداف ایجاد دانشگاه سبز، توسعه فضای سبز دانشگاه، برگزاری بازدیدهای علمی و برپائی برنامه‌های محیط زیستی افتتاح شود.