عمومی | دانشگاه صنعتی کرمانشاه

برگزاری کارگاه اموزشی پیش گیری از اعتیاد در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، با مدیریت علی رستمی، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی کرمانشاه، کارگاهی اموزشی با عنوان پیش گیری از اعتیاد توسط  دکتر مصطفی اکبری، عضو هیات علمی دانشگاه رازی استان، ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان در محل اتاق جلسات دانشکده ی انرژی این دانشگاه برگزار شد.

.

بنابراین گزارش، در این کارگاه یک روزه، دکتر مصطفی اکبری، در تعریف اعتیاد بیان کرد: اعتیاد یک بیماری اصلی، پیش رونده و کشنده است. این عارضه، نوعی ارتباط تسکین دهنده با یک ماده ی روان گردان یا تاثیر گزار بر ذهن و یا رفتاری که ما را در برابر میل بیش از حد، ناتوان می کند می باشد. اعتیاد به عنوان حالتی که در ان بدن انسان برای انجام فعالیت های عادی خود به یک ماده یا یک رفتار خاص وابسته می شود تعریف شده است.

.

ایشان با بیان اینکه اموزش و اگاه‌سازی نسبت به عوارض سوء مصرف مواد مخدر از مهم‌ترین راهبردها در امر پیشگیری از اعتیاد در بین افراد جامعه می باشد، افزود: پیشگیری به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین و تاثیرگذارترین اقدام در جهت جلوگیری از ابتلای افراد به اعتیاد محسوب می‌شود.

.

دکتر اکبری در اخر یاداور شد: سالم سازی جامعه کار و تولید یکی از مهمترین اهداف هر جامعه ای است و یکی از اسیب های اجتماعی که باید کاهش داده شود اعتیاد است. وی اظهار امیدواری کرد، برگزاری این چنین جلسات، دید افراد جامعه را نسبت به این بیماری باز می نماید و کمکی در جهت رفع این بیماری می باشد.

.

گفتنی است؛ ارتقای اگاهی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه از اثار و عوارض سوء مصرف انواع مواد مخدر، رفتارهای پرخطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی ان و همچنین ارتقای اگاهی انها در مورد عوامل زمینه‌ ساز و اشکارکننده اعتیاد به مواد به‌ منظور پیشگیری از اسیب‌های روانی- اجتماعی از اهداف برگزاری این کارگاه بود.

.

در پایان این کارگاه، حاضرین، در خصوص معضلات و عوارض برخی از داروهای شیمیایی نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

.

.