مقالات فصلنامه پژوهش های فلسفی، دوره ۱۶، شماره ۴۰ منتشر شد
لیست و عناوین مقالات نمایه شده از دوره ۱۶، شماره ۴۰ این ژورنال به صورت زیر می باشد:
۱.
واکاوی مفاهیم بنیادی فلسفه تربیتی اپیکتتوس به روایت آنتونی لانگ
۲.
پرسش از پایدیای سوبژکتیویته
۳.
بررسی رویکرد تربیت ذهن بر مبنای دیدگاه حکمت متعالیه با تاکید بر تقویت قوه خیال درآموزش کودکان
۴.
واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون
۵.
انواع سنجش آموزشی با رویکردهای مختلف به فراگیری
۶.
تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی
۷.
ارزیابی تطبیقی هوش حکمی با هوش معنوی و نسبت آن با تعلیم و تربیت
۸.
مبانی آموزه تربیت سقراطی- افلاطونی در محاوره پروتاگوراس
۹.
مفهوم شناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک»
۱۰.
«کنش پژوهی اخلاقی» به مثابه فصل مشترک «تربیت پژوهی» با «طراحی پژوهی»
۱۱.
آیا ویتگنشتاین متاخر به ورطه نسبی گرایی درمی غلتد؟ یک ارزیابی از منظر عقلانیت نقاد
۱۲.
نسبت میان روش سقراطی و دوستداری دانایی (فیلوسوفیا)