عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

بازدید دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

به گزارش وبدا/ در این بازدید یک روزه که با حضور دکتر کدخدا‌‌زاده؛ دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، دکتر رضوانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و دکتر قاسمیان پور؛ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر سالاری؛ سرپرست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه انجام شد از ظرفیت های درمانی غرب خراسان از جمله بیمارستان حشمتیه، کلینیک تخصصی دندانپزشکی و پردیس دانشگاه بازدید به عمل آمد.

دکتر سالاری؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن تقدیر از سفر دکتر کدخدازاده و تیم همراه به سبزوار گفت: امیدواریم این سفر منشا خیر و برکت و همچنین رشد و تعالی دانشگاه در حوزه سلامت باشد.

وی به پیشینه تاریخی دیار سربداران اشاره کرد و افزود: سبزوار زادگاه بزرگ مردانی چون حاج ملاهادی سبزواری، بیهقی، دکتر علی شریعتی، عبد الاعلی سبزواری، واعظ کاشفی و ... است، همچنین در سبقه تاریخی اجتماعی این منطقه می توان به حرکت بزرگ نهضت شیعی سربداران اشاره کرد که این حرکت منشاء ترویج دین اسلام در سراسر جهان شد.

دکتر سالاری اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ۳۲ رشته دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و تخصص نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت را تربیت می نماید. همچنین فعال بودن بخش های جراحی قلب باز، آنژیوگرافی، رادیوتراپی، ناباروری، پزشکی هسته ای و ... مهمترین ظرفیت های درمانی سبزوار است که این منطقه را در استان خراسان بعد از مشهد متمایز ساخته است.

دکتر کدخدازاده؛ دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت نیز در ادامه گفت: خوشبختانه دانشگاه سبزوار پتانسیل های ویژه ای در حوزه آموزشی، دانشجویی، فرهنگی، پژوهشی و هیات علمی دارد که اگر با آینده نگری؛ بر پژوهش و فناوری متمرکز باشیم، می توان چشم انداز خوبی را برای این دانشگاه متصور شد.

وی افزود: امیدواریم با همتی که در هیات رئیسه دانشگاه و اعضای هیات علمی وجود دارد این ظرفیت بالقوه به بالفعل تبدیل شود تا دانشگاه سبزوار به دانشگاه های نسل چهار و پنجم ارتقاء پیدا کند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: در بحث ترویج و گسترش دانشکده ها معیارهای خاصی چون توسعه کشوری، مطالعات و نیاز سنجی ها مد نظر است و علاوه بر آن بحث زیرساخت و هیئت علمی نیز مورد توجه جدی است که براساس این معیارها تصمیم سازی و تصمیم گیری انجام می شود.

وی اظهار کرد: در خصوص راه اندازی دانشکده دندانپزشکی که از مطالبات دیرینه این شهرستان است قطعاً با امکاناتی که در مجموعه دانشگاه وجود دارد این امر در آینده امکان‌پذیر می شود که قطعاً جذب هیات علمی، تامین و گسترش زیر ساخت ها موضوع راه اندازی دانشکده دندان را در این منطقه تسریع خواهد کرد.

دکتر کدخدازاده در پایان گفت: حضور دانشجو و هیات علمی به دانشگاه معنا و مفهوم می دهد، نیروی انسانی ارزشمند ترین سرمایه یک دانشگاه است که خوشبختانه مجموعه علوم پزشکی سبزوار از این حیث در درجه مطلوبی قرار دارد.

گفتنی است در پایان این سفر از نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و علمی دانشگاه که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در محل پردیس آموزشی دانشگاه برپا شده بود، بازدید به عمل آمد.