عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ۳۰ هزار دانش‌اموز سفیر سلامت در استان بوشهر داریم/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در همایش سفیران سلامت دانش‌اموزی اظهار داشت: در استان بوشهر حدود ۳۰ هزار نفر سفیر سلامت دانش‌اموز داریم که با علاقه‌مندی تمام برای ارتقای سواد سلامتی فعالیت می‌کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: سفیران سلامت دانش‌اموزی با شرکت در کلاس‌های اموزش‌های مرتبط با سلامت مانند تغذیه و تحرک و اطلاعاتی که موردنیاز جامعه است، این اموزش‌ها را دیگر دانش‌اموزان و خانواده‌های خود انتقال می‌دهند.
دکتر سعید کشمیری بابیان اینکه تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی، اجتماعی کردن مباحث سلامت است افزود:‌ ما برای عمومیت پیدا کردن مباحث مرتبط با سلامتی طرح سفیران سلامت خانوار و دانشجویی را نیز انجام داده‌ایم.
وی گفت: تمام این طرح‌های سفیر سلامت برای این است که افراد جامعه بتوانند خودمراقبتی و مواظبت از سلامتی را خود شروع کنند.
مدیرکل اموزش‌وپرورش استان بوشهر نیز طرح‌های اجراشده در حوزه سلامتی را بسیار مهم دانست و خواستار اهمیت خانواده‌ها به ان‌ها شد.
ناصر کرمی با تشکر از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در مدارس با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اموزش‌وپرورش بیان کرد: همه دانش‌اموزان استان تحت پوشش برنامه‌های وارنیش فلوراید، طرح ویتامین D و همچنین طرح اهن‌یاری قرارگرفته‌اند.
به مناسبت هفته سلامت همایش سفیران سلامت دانش‌اموزی و ایین تجلیل از فعالان هفته سلامت در بوشهر برگزار شد.
در این مراسم از مربیان بهداشت مدارس، سفیران سلامت دانش‌اموزی فعال، سفیران سلامت خانواده و فعالان عرصه سلامت در مدارس تجلیل شد.
در این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و معاون بهداشتی دانشگاه، مدیرکل و معاونین اموزش‌وپرورش استان بوشهر، مدیرکل امور اجتماعی استاندار، معاون فرماندار حضور داشتند.
انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰