عمومی | دانشگاه فردوسی مشهد

برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش با محوریت جهاد تبیین

معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در مشهد با محوریت جهاد تبیین خبر داد.

دکتر رضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش امسال در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و با توجه به شعار سال، شعار هفته پژوهش امسال «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در سطح ملی انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته پژوهش متفاوت از سال‌های دیگر و با محوریت «جهاد تبیین» که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، انجام می‌شود و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، به‌عنوان دبیر کل شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش در حال ایفای نقش است.

دکتر لطفی افزود: برنامه‌های هفته پژوهش در سه زیربخش تقسیم شده است، بخش برگزیدگان هفته پژوهش که دبیر آن معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد است، بخش دانش‌آموزی که آموزش و پرورش عهده دار آن است و بخش واحدهای فناور و برگزاری نمایشگاه است که مسئولیت آن برعهده پارک علم و فناوری می باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: نمایشگاه پژوهش، به‌طور خاص امسال چند تغییر نسبت به سال‌های گذشته دارد؛ یکی آنکه به‌طور مشخص از فناوران برتر و آنان که اثرگذاری اجتماعی بیشتری دارند، به‌عنوان برگزیدگان تقدیر خواهد شد. دوم آنکه تلاش شده کاملاً از حرکت‌های شکلی و صوری پرهیز شود و کار واقعی در راستای نشان دادن پژوهش‌های اصیل، واقعی و اثرگذار به جامعه داشته باشیم.

وی ضمن پیش‌بینی حضور ۴۰ دستگاه دولتی و خصوصی در حاشیه نمایشگاه امسال گفت: به‌طور ویژه از دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم مردم برای حضور در نمایشگاه دعوت می‌شود تا از نزدیک با پیشرفت‌های روزافزون حوزه پژوهش و فناوری آشنا شوند، زیرا از نزدیک دیدن دستاوردها می‌تواند اعتماد و باور مردم را در راستای «جهاد تبیین» بازسازی کند.