عمومی | دانشگاه باقرالعلوم

بازدید دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از دفتر شبکه ماهواره‌ای الاهواز

دومین نشست تجربه‌نگاری مدیران رسانه به همت انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در دفتر شبکه الاهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این نشست تعدادی از دانشجویان انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه، ضمن بازدید از دفتر شبکه ماهواره‌ای الاهواز با حجت‌الاسلام و المسلمین پیمان علی‌نژاد مدیر این شبکه دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌نژاد به پرسش‌های دانشجویان پیرامون علت تاسیس شبکه الاهواز و تاریخچه آن پاسخ داد و گفت: ما در خوزستان به صورت شبانه‌روزی با حمله‌های متعدد رسانه‌ای مواجه بودیم و دفاعی هم نداشتیم.

وی در ادامه افزود: شبکه‌های عربی مدام در حال بمباران و سم پاشی بودند، از طرفی دشمن شبکه الاحواز را با رویکرد تجزیه طلبی، وهابیت سیاسی و تبلیغات ضد ایران تاسیس کرد. در راستای پاسخ به این تهاجم رسانه‌ای، آیت‌الله جزایری تاسیس این شبکه را یک تکلیف شرعی دانستند.

مدیر شبکه الاهواز به بیان تجربیات خود از جمله دیدگاه سیدحسن نصرالله مبنی بر ضرورت تاسیس شبکه الاهواز اشاره کرد و گفت: به غیر از صداوسیما و شبکه المنار، تنها شبکه‌ای که سیدحسن نصرالله حاضر شد با آن مصاحبه کند، شبکه الاهواز بود. افتتاح شبکه الاهواز با پخش مصاحبه ایشان بود که مصاحبه‌ای تاریخی شد.

علی‌نژاد با بیان خاطره ای از شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در دیداری که به همراه آیت‌الله جزایری با شهید سلیمانی داشتیم ایشان گفت: این کار شما(تاسیس شبکه الاهواز) عاشقانه بود و رمز موفقیت شما کارهای عاشقانه شما بوده است. کار وقتی ارزش دارد و نتیجه می‌گیرد که عاشقانه باشد، شما برای خدا آمدید دیگر از هیچ چیزی نترسید، خدا کمک می‌کند.

مدیر شبکه الاهواز به تعداد مخاطبان شبکه اشاره کرده و گفت: قبلاً حدود۳۰ میلیون مخاطب داشتیم، در حال حاضر با احتساب فعالیت‌ در فضای مجازی، حدود ۵۰۰ میلیون بازدیدکننده داریم.

علی‌نژاد در پایان ضمن پاسخ به سوالات دانشجویان خاطرنشان کرد: دشمن با همین قوت که برای کردستان برنامه‌ریزی کرده بود، برای عرب خوزستان هم برنامه‌ریزی کرده بود. طبق گفته مسئولان یکی از دلایل عدم موفقیت دشمن در خوزستان، فعالیت شبکه الاهواز است. جهاد تبیین یک جهاد است و ما در این عرصه مشغول فعالیت هستیم.