عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان: بیش از دو هزار بیمار دیابتی در سال جاری در تنگستان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را دریافت کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، ماه زرافشون رفیعی بیان داشت: از مجموع دو هزار و ۴۲۵ بیمار دیابتی شناسایی شده در تنگستان، دو هزار و ۳۱۵ نفر خدمات مربوط به بیماران دیابتی را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۹۵۰ نفر خدمات مورد نیاز خود را از پزشک و هزار و ۳۶۵ نفر خدمات مورد نیاز خود را از مراقبین سلامت و بهورزان دریافت کرده‌اند.
رفیعی اظهار داشت: اضافه‌وزن و چاقی، فشارخون بالا، اختلال چربی خون، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف دخانیات و سابقه خانوادگی دیابت از جمله عوامل خطر بروز دیابت هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان بابیان اینکه پرخوری، تکرر ادرار، کاهش وزن، تشنگی فراوان، ضعف و کاهش نیروی جسمی، دیر بهبود یافتن زخم‌ها و عفونت از علائم بیماری دیابت است، تصریح کرد: دیابت ممکن است برای ماه‌ها و یا سال‌ها بدون علامت باشد لذا تنها راه تشخیص سریع بیماری دیابت انجام آزمایش قند خون است.
مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان افزود: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در تنگستان دارای واحد آزمایشگاه هستند که افراد می‌توانند با مراجعه به این آزمایشگاه‌ها با انجام این آزمایش، سطح قند خون خود را ارزیابی کرده و در صورت وجود بیماری از آن آگاه شوند.
رفیعی خاطرنشان کرد: همه‌کسانی که به‌عنوان بیمار دیابتی شناسایی می‌شوند به‌صورت ماهیانه توسط بهورزان و مراقبین سلامت و هر سه ماه یک‌بار توسط پزشک معاینه و مراقبت می‌شوند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به نیاز بیماران دیابتی به دریافت آموزش در رابطه با رژیم غذایی مناسب، ورزش، نحوه مراقبت از پاها و … یادآور شد: کارکنان بهداشت و درمان تنگستان آمادگی کامل برای ارائه آموزش‌های لازم به مراجعه‌کنندگان را دارند.
رفیعی خاطرنشان کرد: تعداد دو هزار و ۴۲۵ بیمار دیابتی در شهرستان تنگستان شناسایی‌شده‌اند که خدمات موردنیاز خود را از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰