عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

جلسه هم اندیشی مدیران مالی مراکز اموزشی درمانی دانشگاه با حضور دکتر ناصری پور برگزار شد

جلسه هم اندیشی مدیران مالی مراکز اموزشی درمانی دانشگاه با حضور دکتر ناصری پور شنبه ۸ اردیبهشت ماه در سالن امفی تئاتر کتابخانه مرکزی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ دراین جلسه که با محوریت ساماندهی بیمه ها و طرح تحول سلامت تشکیل شد، دکتر ناصری پور رییس دانشگاه ، دکتر توکلی معاون درمان، دکتر مبارکی معاون توسعه مدیریت و منابع و روسای مالی مراکز اموزشی درمانی حضور داشتند.
در ابتدا دکتر توکلی عنوان داشت: این جلسه به منظور هم اندیشی و هم فکری در مورد بررسی مسائل مربوط به بیمه ها با حضور روسا و مدیران مراکز تابعه می باشد .
وی افزود: هدف این شرایط فعلی است که با توجه به عملکرد بیمه ها به چه شکل عمل شود و چالش های طرح تحول سلامت برطرف شود.
معاون درمان دانشگاه بیان کرد: تکلیف اصلی این است که با توجه به کمبود منابع ، هزینه های درمان کنترل شود به طوری که به خدمات ارائه شده اسیب نرسد.
ایشان ضمن تاکید برای شناسایی مبانی و راهکارهای اصلی برای کاهش هزینه های حوزه درمان ، از جلسه جمع بندی در ۲۲ اردیبهشت ماه خبر داد.
سپس دکتر مبارکی در خصوص نرخ فرانشیز ، مدیریت هزینه های پرسنلی و غیر پرسنلی ، اداره بیمارستانهای مستقل توضیحاتی شرح داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خواستار تهیه لیست خدمات ارائه شده در مراکز شد.
در این جلسه ، روسای مراکز نظارات و راهکارهای خود را به سمع و نظر رییس دانشگاه رساندند و دکتر ناصری پور در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار کرد: با توجه به برگزاری اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی با حضور مقام وزارت و توافق با بیمه سلامت خرید خدمات بیمه سلامت در سال جدید ۱۰ درصد پایین تر از سال ۹۶ است.
رییس دانشگاه ضمن اشاره به ۱۵ تا ۲۰  درصد پرتی درامد در مراکز تصریح کرد: انچه که باید تا پایان سال ۹۷ در دانشگاه محقق گردد ؛ اجرایی کردن ایین نامه مستقل بیمارستانها و عملیاتی کردن نظلام پرداخت عملکردی است.
وی تاکید کرد: بر اساس مطالبه مجلس ، سیستم ارجاع باید اصلاح شود و هزینه های موجود را کاهش داد، البته باید سعی کنیم خدمات را به بهترین نحو ممکن ارائه کرد.
دکتر ناصری پور خاطر نشان کرد: نباید خدمات رسانی به مردم قطع کرد، بلکه باید  نظارت بیشتری بر مدیریت ارجاعات انجام گیرد تا رضایت مندی مراجعه کنندگان جلب شود.