عمومی | فرهنگستان علوم

فرهنگستان علوم میزبان نشست معاونان و مدیران مالی و اداری پژوهشگاهها و موسسات پژوهشی و فرهنگستان های کشور

روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ تن از معاونان مالی و اداری تعدادی از پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور و مدیران مالی و اداری و بودجه پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی و ۴ فرهنگستان کشور میهمان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران بودند.

در این نشست که در محل سالن ابوریحان بیرونی فرهنگستان علوم برگزار شد، ابتدا آقای دکتر رضا فرجی دانا دبیر فرهنگستان علوم ضمن خوشامدگویی به حاضران، در سخنانی با اشاره به ماده یک قانون احکام دائمی توسعه کشور و ظرفیت عظیمی که قانونگذار برای دانشگاه ها و پژوهشگاهها و موسسات پژوهشی و فرهنگستان ها در نظر گرفته است، درخصوص اختیارات و ظرفیت های هیات امنای دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فرهنگستان ها مطالبی بیان کرد.

در ادامه آقای دکتر سعید سمنانیان مشاور برنامه ریزی و نظریه پردازی فرهنگستان علوم ضمن معرفی فرهنگستان علوم و ساختار و گروهها و شاخه های آن، توضیحاتی درخصوص جایگاه فرهنگستان و فعالیتها و برنامه هایش ارائه کرد.

سپس آقای دکتر سیدمحمدرضا کلانتر معتمدی دبیر فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر امور مشترک فرهنگستان ها در سخنانی به پیشرفت ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بر ضرورت توجه ویژه پزشکان و برنامه ریزان و مسئولان حوزه سلامت و  بهداشت کشور بر سلامت معنوی جامعه تاکید کرد.

در ادامه و به عنوان دستور جلسه، آقایان دکتر نصیری و دکتر زنگانه توضیحاتی درخصوص روند افزایش بودجه موسسات در مقایسه با دانشگاه ها در ۵ سال گذشته ارائه کردند.

در ادامه این نشست در مورد موارد ذیل بحث و تبادل نظر شد و پیشنهادهایی مطرح گردید:

- نحوه افزایش اعتبار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

- موضوعات مطرح شده در جلسه روسای پژوهشگاه ها با حضور آقای دکتر سیف الدین رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور

- نحوه تعامل با تامین اجتماعی و نکات اعلام شده از سوی آقای دکتر پیمان صالحی دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

- نگاهداری حساب های موسسات در سایر بانک ها

- مکاتبات دیوان برای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۰