عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

رعایت ۵۲ درصدی پروتکل های بهداشتی در مراکز علمی غرب خراسان

به گزارش وبدا/ دکتر غضنفری در گفتگو با وبدا بر لزوم توجه و رعایت شیوه نامه های بهداشتی با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد و گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون حدود هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از سطح مراکز آموزشی توسط بازرسین بهداشتی دانشگاه صورت گرفته است.
وی افزود: طی بازدید از هزار  و ۴ مرکز علمی و آموزشی به ۱۰۲ مدرسه ابتدائی و راهنمایی، ۱۷ مهد کودک و ۸  دانشگاه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطار و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.
دکتر غضنفری اظهار کرد: دو مهد کودک علیرغم اخطارهای مکرر و بی توجهی نسبت به رفع نواقص بهداشتی با حکم قضایی پلمب شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: در بازدید های صورت گرفته از مراکز علمی و آموزشی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مهد کودک ها ۴۶ درصد، مدارس ۴/۵۴ درصد و دانشگاه ها ۵۷ درصد گزارش شده است.
دکتر غضنفری اضافه کرد: همچنین در بازدید از ۸۳۲ مدرسه ابتدائی و راهنمایی میزان استفاده از ماسک ۱۴ درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۱۶ درصد و رعایت تهویه استاندارد در کلاس ها ۶۵ درصد گزارش شده است.
وی گفت: همچنین در این بازده زمانی از ۱۵ دانشگاه بازدید به عمل آمد که در نهایت میزان استفاده از ماسک ۷/۴ درصد ، رعایت فاصله گذاری ۵/۴ درصد و رعایت تهویه ۶۷ درصد گزارش شده که به ۸ مرکز اخطار و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه افزود: همچنین در بازرسی از ۱۵۷ مهد کودک در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار درصد استفاده از ماسک ۸ درصد، رعایت فاصله گذاری ۶/۱۱ درصد و رعایت تهویه ۶۰ درصد اعلام شده است.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه مراکز علمی و آموزشی غرب خراسان در چندین مرحله متفاوت مورد بازرسی بازرسان بهداشتی قرار گرفته در صورتی که در یک بازده زمانی مشخص نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری و ... بی توجهی و نسبت به رفع نواقص بهداشتی بی تفاوت باشند قطعا با حکم قضایی برخورد صورت خواهد گرفت.

خبر/ الهام شبانی مقدم