عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

انتخابات انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد / مشارکت بیش از ۳ هزار دانشجو

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری انتخابات انجمن های علمی دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: در این انتخابات ۳ هزار و ۲۷۹ نفر از دانشجویان مشارکت داشتند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عباس فنی اصل ۲۲ آبان با بیان اینکه انتخابات انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی آبان ماه سالجاری با مشارکت بی سابقه دانشجویان برگزار شد، گفت: هم اکنون منتخبین تمامی انجمن های علمی می‌توانند نتایج انتخابات را در سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی مشاهده نمایند.
وی با بیان اینکه در این انتخابات تعداد ۳۷۵ نفر از دانشجویان به عنوان کاندیدای شورای مرکزی انجمن های علمی ثبت نام کرده بودند که این آمار نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است، افزود: همچنین تعداد ۳ هزار و ۲۷۹ دانشجو رای خود را در انتخابات ثبت کردند که این میزان مشارکت نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است؛ بطوریکه می توان گفت حدود ۲۵ درصد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در این انتخابات مشارکت کرده اند.
فنی اصل ادامه داد: با لحاظ امکان رای هر دانشجو به انجمن های رشته ای و بین رشته ای، جمعا ۶ هزار و ۱۷۶ رای ثبت شد که این میزان مشارکت نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: این موضوع نشان دهنده علاقمندی دانشجویان به فعالیت های انجمن های علمی و نویدبخش فعالیت پرشور برای سالتحصیلی جاری و پویایی هر چه بیشتر انجمن های علمی دانشگاه است.
وی با بیان اینکه مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تا روز ۱۴ آبان سالجاری اعتراضات واصله در خصوص انتخابات را بررسی کرده و نتایج نهایی در طول هفته سوم آبان تثبیت شد، تصریح کرد: در ادامه نشست تخصصی با شورای مرکزی انجمن های علمی جهت ترسیم نقشه راه فعالیت های این انجمن ها برگزار و دبیران انجمن ها فعالیت های خود را در زمینه های تخصصی آغاز خواهند کرد.
فنی اصل اضافه کرد: نتایج فعالیت این دوره از انجمن ها، در جشنواره بین المللی حرکت سال آتی و جشنواره تیتر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به روند برگزاری این انتخابات، گفت: روند برگزاری انتخابات انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی از ۹ مهرماه آغاز شده بود و ثبت نام کاندیداها تا ۲۲ مهرماه ادامه داشت. این انتخابات با شعار «با هم رشد می کنیم» جهت ایجاد زمینه رقابت برابر در بین دانشجویان، به منظور مدیریت انجمن های علمی به عنوان دبیر و همچنین ایجاد کمیته مرکزی انجمن های علمی بر پا شد.
وی ادامه داد: پس از نهایی کردن لیست ثبت نامی، روند انتخابات با انجام استعلامات آموزشی و انضباطی توسط دانشکده ها در بازه زمانی ۲۳ الی ۲۶ مهرماه، اعلام اسامی کاندیداهای تائید شده در ۲۶ مهر و پاسخ به اعتراضات و ابهامات احتمالی در ۲۷ مهر تداوم پیدا کرد. کاندیدها در بازه زمانی ۲۸ مهر الی ۷ آبان فرصت داشتند تا با ارائه برنامه و محتوای کاری، تبلیغات خود را در سطح دانشگاه انجام دهند. پس از اتمام زمان تبلیغات، این انتخابات در بازه زمانی ۸ الی ۱۱ آبان در سامانه جامع مدیریت امور فرهنگی-پلینک انجام گرفت.
وی افزود: در این انتخابات ۶۵ انجمن علمی در رشته های مختلف و بین رشته ای حضور داشتند که در این میان تعداد ۵ انجمن در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، ۱۰ انجمن در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، ۶ انجمن در دانشکده علوم اجتماعی، ۱۳ انجمن در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ انجمن در دانشکده علوم، ۸ انجمن در دانشکده فنی و مهندسی، یک انجمن در دانشکده فناوری های نوین سبلان نمین، ۲ انجمن در دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر، ۳ انجمن در دانشکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی مغان، و ۱۰ انجمن به صورت بین رشته‌ای تحت نظر دانشکده ها و مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می باشند.
فنی اصل خاظرنشان کرد: زمان بندی انتخابات به گونه ای طراحی شده است که انجمن های علمی بتوانند از اواسط آبان ماه برای دو نیم سالتحصیلی در زمینه های مختلف از قبیل فعالیت آموزشی، رویداد علمی، تولید و نشر محتوای علمی، فعالیت پژوهشی، کار آفرینی، خلاقیت علمی، گفتگوی علمی و تخصصی، ارتباطات و همکاری ‌های علمی و غیره فعالیت نمایند.
پایان خبر