عمومی | دانشگاه تهران

کتاب کاربردی جدید در حوزه «بازاریابی» روانه بازار نشر شد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، کتاب Marketing Analytics, Strategic Model and Metric اثر استفان سورگر، توسط دکتر مهران رضوانی دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با همکاری علی بای ترجمه و منتشر شد.

کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی، مدل‌ها و معیارهای راهبردی مختلفی را به بازاریاب‌ها معرفی می‌کند تا بتوانند اقدامات بازاریابی خود را کمیّت بخشیده، پایش کرده و در نهایت نتایج آن‌ها را پیش‌بینی کنند.

کارشناسان بازاریابی، مسئول اصلی نتایج و دستاوردهای شرکت‌ها بوده و نیازمند تواناییِ کمیت‌بخشی و نشان دادن ارتباط اقدامات با اهداف سازمانی هستند.

تجزیه و تحلیل بازاریابی شامل معیارها و مدل‌هایی است که بینشی عملگرایانه در اختیار بازاریاب‌ها می‌گذارد.

کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی، راهکاری جامع، ساختارمند و عملی برای تجزیه و‌ تحلیل گستره‌های متنوع بازاریابی به دانشجویان و کارشناسان ارائه می‌دهد.

«مدل‌ها» ابزارهای تصمیم‌گیری (مانند برنامه‌های صفحه گسترده) هستند که به اتخاذ تصمیم کمک می‌کنند و «معیارها» نیز به‌مثابه شاخص‌های کلیدی عملکرد، ما را از وضعیت عملیات تجاری شرکت در محورهای گوناگون آگاه می‌سازند.

معیارهای عملیات تجاری آن‌چنان که در این کتاب آمده است، از قلمروهای مربوط به سودآوری تا مشارکت در رسانه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرند.