عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ادامه روند فعلی پیری جمعیت نگران کننده است/ گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست قرارگاه تعالی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در بحث جمعیت در سطح ملی و استانی چند موضوع مورد بررسی قرار گرفته اما مقوله‌ای که به صورت ویژه باید دیده شود پیوست‌هایی است که اهمیت آن کمتر از خود طرح نیست.
وی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت جزء مقوله‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری است تصریح کرد: نقش و جایگاه جمعیت جوان در پیشبرد اهداف کشور بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و نباید اجازه دهیم جمعیت کشور رو به سالمندی برود.
خانواده‌ها نباید از تاثیر فضای مجازی بر تربیت فرزندان خود غافل شوند
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: خانواده ها نباید از نقش فضای مجازی در تربیت فرزندان خود غافل شوند زیرا فضای مجازی جای خود را در بین فرزندانمان باز کرده و باید نسبت به مطالبی که به آنان داده می‌شود دقت شود.
دکتر ملکی‌زاده به نگرانی‌های مقام معظم رهبری در خصوص کاهش نرخ رشد جمعیت و پیری جمعیت در سال‌های آینده اشاره کرده و تاکید کرد: تفاوت‌های زیادی بین نسل‌های گذشته و نسل جدید بوجود آمده که دغدغه بسیاری از مسئولین بوده و باید در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته و برای اصلاح آن اقداماتی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: کشور ما کشوری با فرهنگ غنی بوده و باید ارزش‌های آن بیش از پیش حفظ شود زیرا برای حفظ این تمدن انرژی بسیاری صرف شده، خون‌های زیادی ریخته شده و باید در هر شرایطی به بهترین شکل ممکن از آن محافظت کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری آن چیزی که نخبه را نخبه می‌کند، علاوه‌ بر استعداد و ظرفیت ذهنی، قدرشناسی از این حقیقت و از این نعمت است. این باید قدرشناسی بشود و براساس آن کار و تلاش انجام بگیرد.
دکتر ملکی‌زاده افزود: همه مسئولین باید ضمن سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت قدرشناسی از نخبگان و آینده سازان کشور گام بردارند.
مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون بهداشت، معاون غذا و داروی دانشگاه و نماینده بیمه سلامت استان نیز در این نشست حضور داشتند.


انتهای پیام/ م.ف ۱۰۲۴