عمومی | دانشگاه بیرجند

برگزاری مراسم معارفه اعضای کانون فرهنگی هنری دهکده(دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه)

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم معارفه اعضای کانون فرهنگی- هنری دهکده، دکتر فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند به ساختار این معاونت اشاره کرد و گفت: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دو شامل؛ مدیریت فرهنگی و مدیریت اجتماعی وجود دارد. بخش دیگر این معاونت مرتبط می شود به کانون‌ها که دانشجویان استعدادها و فعالیت‌هایشان در این بخش بروز و ظهور می‌نماید. وی گفت: کانون‌ها بستر بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه است. وی با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی بازوی گروه‌های آموزشی هستند، گفت: علاوه بر کانون ها و انجمن‌ها، تشکل‌های اسلامی نیز در این معاونت فعال هستند.
وی ابراز داشت: دانشجویان افغانستانی دانشگاه دانشجویانی علاقمند و پیگیر در امور درسی هستند و خصلت دانشجویی را به معنی واقعی دارا می‌باشند.  معاون دانشگاه بیان داشت: کانون دهکده مختص دانشجویان بین الملل تشکیل شده است. در راستای تکریم دانشجویان بین الملل دانشگاه بیرجند اقداماتی از جمله برگزاری  نشست صمیمانه معارفه دانشجویان بین الملل با ریاست دانشگاه و تاکید ریاست محترم دانشگاه مبنی بر پیگیری امور دانشجویان بین الملل، برگزاری تورهای بیرجند گردی و دانشگاه گردی، جلسات متعدد با مدیران و معاونین دانشگاه، برگزاری پنج نشست فرهنگی با دانشجویان بین الملل در خوابگاه‌های دانشجویی، راه اندازی کانون فرهنگی هنری دهکده، ارائه مجوز انتشار نشریه، برگزاری نشست فرهنگی و تبادل نظر بین دانشجویان ایران و افغانستان، برگزاری نشست و محفل قرآنی با عنوان قرآن کریم محور تقرب مذاهب در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، پیش همایش اولین همایش روابط ایران و افغانستان و تخصیص بورسیه تحصیلی به دانشجویان غیر ایرانی است.
دانشیار نماینده دانشجویان بین الملل با خیرمقدم به حاضران در این جلسه و قدردانی از خدمات دانشگاه بیرجند به دانشجویان بین الملل، ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری دهکده و نشریه رواق بلخ توسط دانشجویان افغانستانی راه‌اندازی شده است. وی با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری دهکده، از همکاری بی‌شائبه معاونت فرهنگی قدردانی کرد.
احدی دبیر کانون فرهنگی و هنری دهکده با معرفی اعضای جدید کانون فرهنگی و هنری دهکده گفت: این کانون با حضور دانشجویان فعال بین المللی در سال ۱۴۰۰ ایجاد شد. همچنین در این مراسم از اعضای کانون با اهدای لوح تقدیر قدردانی به‌عمل آمد.