عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان: اقدامات تحول‌گرایانه‌ی اورژانس استان قابل تحسین است


مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان:
اقدامات تحول‌گرایانه‌ی اورژانس استان قابل تحسین است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، با اشاره به حرکت رو به جلوی اورژانس استان خصوصا طی یکسال اخیر، گفت: اقدامات تحول‌گرایانه‌ی اورژانس استان قابل تحسین است.


پایگاه خبری وبدا-زنجان، دکتر صفی‌الله کرامتی در نشست رئیس سازمان اورژانس کشور با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: اورژانس در حوادث جاده‌ای و بلایایی چون سیل و زلزله، بیشترین خدمات را به مردم و آسیب‌دیدگان ارائه می‌دهد.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر وجود چند پد هلی‌کوپتر در سطح استان، برای کلیه‌ی روستاها GPS تهیه شده است تا در صورت نیاز، امکان فرود هلی‌کوپتر در آن نقاط فراهم شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، خاطرنشان کرد: تهیه اطلس مخاطرات استان، اجرای برنامه آمادگی و پاسخ، اجرای برنامه کاهش خطر و سوانح، ایجاد شبکه ارتباطی ۵رقمی در سطح استان و آسیب‌شناسی بعد از حوادث، از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بحران استان است.

وی با اشاره به اقلیم سرد و کوهستانی استان زنجان، گفت: متاسفانه آمبولانس‌های کمک‌دار موجود، پاسخگوی نیاز استان نیست و به‌روزرسانی و اختصاص حداقل ۱۰ دستگاه آمبولانس کمک‌دار برای استفاده در محورهای کوهستانی ضروری است.

خبرنگار: سودابه باقری