عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین افتتاحیه دفتر گسترش فعالیت‌های بین الملل معاونت فرهنگی و اجتماعی...

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه گفت: خدا را شاکریم که در این زمان و در این مقطع دانشجویانی داریم که می‌توانند تاثیر عمیقی در حوزه‌های مختلف بخصوص فرهنگی داشته باشند.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: دانشجویان ما هستند که می‌توانند با ارتباطی خوب پیام کشور را در عرصه‌های مختلف به دیگران برسانند.

وی گفت: دیپلماسی و ارتباط علمی در قالب سخنرانی‌ها، همایش‌ها، مقالات مشترک و کتاب‌ها و تالیفات است که می‌تواند رابطه استادان و دانشجویان را با دیگر دانشگاه‌ها در برداشته باشد.

رئیس دانشگاه گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان می‌تواند، با وجود داشتن دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای عراق و افغانستان، ارتباط علمی راحت‌تر و موثرتری با این کشورها ایجاد کند.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل های علمی دانشگاه، می‌توانیم پیام علمی، تربیتی، اقتصادی و پیشرفت‌هایی که در کشور انجام می‌شود را به دیگر کشورها منتقل کنیم.

دکتر اکبری‌فرد خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه بحث دیپلماسی علمی است که دانشجویان با فعالیت‌های فرهنگی و بین المللی که انجام می‌دهند، می‌توانند آن را به سرانجام برسانند.

وی افزود:برای برقراری ارتباط بین دانشگاه‌های داخل و خارج، باید از دانشجویان در حوزه‌های مختلف از جمله انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌ها و... در فعالیت‌های فرهنگی و بین المللی استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن عسکری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: با افتتاحیه دفتر گسترش فعالیت‌های بین الملل معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قدمی در منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برداشته شده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: یکی از دغدغه‌های جدی نظام اسلامی تبیین و معرفی اهداف، آرمان‌ها، شعارها و دستاوردهای نظام اسلامی به دنیا است تا همه بدانند یک نظام با مبانی دینی زمانی تاسیس می‌شود و حکومت اسلامی شکل می‌گیرد که فقط به فکر اقتصاد درونی و حل مشکلات خویش نیست، بلکه شعارهایی  برای نجات جهان و ایجاد تمدن اسلامی و حرکتی برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیاناتشان بحث تبیین و معرفی نظام اسلامی به کشورهای دنیا را مطرح می‌کنند بیشتر هدف تحقق بیداری اسلامی است و زمانی که بیداری تحقق پیدا نکند دشمن و استکبار جهانی وارد عرصه خواهند شد.

وی گفت: با وجود دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه شهید باهنر می‌توان فعالیت‌های خوبی در عرصه بین المللی ایجاد کنیم تا شاهد انتقال و معرفی شعارها، اهداف و دستاوردهای نظام اسلامی به سراسر دنیا باشیم.

دکتر محمود بابایی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه دانشجویان باید فعالیت‌های خود را در حیطه بین الملل گسترش دهند گفت: دفتر گسترش فعالیت‌های بین الملل معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان در راستای افزایش فعالیت تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی در حوزه بین الملل و گسترش دستاوردهای انقلاب در فضاهای خارج از کشور و برون مرزی و همچنین خودباوری مبنی بر اینکه دانشجویان این پیشرفته‌ها را مرور کنند تا نسبت به فضای انقلاب نگاه بزرگتری داشته باشند، ایجاد شده است.

شایان ذکر است: در این مراسم دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین حسن عسکری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حجت الله رنجبر معاون پژوهشی و فناوری، دکتر محمود بابایی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر ملیحه مغفوری رئیس گروه همکارهای علمی و بین المللی دانشگاه، دکتر مراد یاری رئیس بخش علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مدیران و مسئولین حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و جمعی از دانشجویان حضور داشتند.

آلبوم تصاویر: