عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

رویداد معارفه دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ در رشته‌های مدیریت تکنولوژی، سیاست‌گذاری علم و فناوری و مدیریت کسب و کار

رویداد معارفه دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ در رشته‌های مدیریت تکنولوژی، سیاست گذاری علم و فناوری و مدیریت کسب و کار


رویداد معارفه دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ در رشته‌های مدیریت تکنولوژی، سیاستگذاری علم و فناوری و مدیریت کسب و کار، روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
در این رویداد، در کنار دانشجویان نوورود کارشناسی‌ارشد و دکتری مدیریت فناوری از دانشگاه‌های مختلف تهران، استادان این رشته و جمعی از مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات سیاست علمی و سایر نهادهای مرتبط نیز حضور داشتند .
در ادامه، دکتر امیر ذاکری (مدیر گروه مدیریت و مهندسی کسب و کار دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه)، به نیابت از رئیس این دانشکده، ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدیدالورود، در خصوص سابقه دانشکده و رشته‌های آن و همچنین مزیت‌های آن برای توسعه همکاری‌ با انجمن و سایر دانشگاه‌ها، اطلاعاتی در اختیار دانشجویان قرار داد .
در ادامه، میترا امین‌لو (دبیر انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران)، ضمن تاکید بر اهمیت این رویداد سالانه در شبکه‌سازی و آشنایی دانشجویان با انجمن و جامعه آکادمیک و اکوسیستم نوآوری، گفت: هیات مدیره انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران، به پاس همراهی مستمر جامعه مدیریت فناوری، وظیفه خود می‌داند همواره در کنار دانشجویان و جامعه دانشگاهی باشد . همچنین دکتر سید سروش قاضی نوری (رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران)، ضمن اشاره به اهداف و برنامه‌های انجمن، بر لزوم حفظ امید به عنوان اصلی‌ترین امری که دانشجویان در فضای دانشگاهی و کسب و کار به آن نیاز دارند، تاکید کرد

.

در این رویداد با دو رویکرد «دانشگاهی و فضای علمی رشته» و همچنین «افق‌های پیش‌رو و فرصت‌های شغلی»، اساتید و پیشکسوتان، تجربیات و راهنمایی‌های خود را در اختیار دانشجویان قرار دادند. مهمترین نکته در سخنان دکتر الیاسی (معاون سیاست‌گذاری و هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، فعالیت در محیط کسب و کار، با تاکید بر شناخت یک حوزه فناوری و عمیق شدن در یک تخصص بود.
در ادامه نشست تخصصی با حضور اساتید از دانشگاه‌های مختلف، دکتر سحر کوثری، دکتر سید کمال طبائیان، دکتر جواد مشایخ و دکتر کیارش فرتاش، با راهبری دکتر سوما رحمانی سابقه تاریخی رشته، تحولات و تجربیات خود را با دانشجویان به اشتراک گذاشتند .
در بخش «اکوسیستم نوآوری»، این رویداد میزبان دکتر مجید قاسمی (مدیرعامل بانک پاسارگاد)، به عنوان یکی از پیشروان توسعه فناوری و نوآوری در کشور بود. وی ضمن مرور اجمالی عملکرد مجموعه بانک پاسارگاد و تاریخچه راه‌اندازی آن، به تجربیات ناب و فرصت‌های پیش‌رو در حیطه‌های متنوع از معدن تا سلامت اشاره کرد .
در ادامه «نشست تخصصی با رویکرد اشتغال»، با حضور دکتر حامد ساجدی (مدیرعامل شناسا)، دکتر سعید شوال‌پور (مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران)، دکتر علی بنیادی (معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران) و دکتر محمد نقی‌زاده (مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی) با راهبری مهندس حامد نصیری؛ فرصت‌های پیش‌روی بازار کار و تجربیات اعضا به اشتراک گذاشته شد .