عمومی | دانشگاه خوارزمی

تجلیل از شهدای دانشگاه خوارزمی

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران دانشگاه خوارزمی با روایتگری سردار  احمد رضا باهک، از فرماندهان جبهه مقاومت شنبه ۲مهرماه ا۱۴۰ در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
در این مراسم سردار باهک ضمن تقدیر از برگزاری چنین مراسمی به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۵۰ شهید دانشگاه خوارزمی بیان کرد: سلامت و امنیت دو نعمتی است که انسان تا قبل از ابتلا قدردان آن نیست  و امروز امنیت جامعه وام دار خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم و امنیت است.  این فرمانده محور مقاومت ضمن اشاره به چگونگی آغاز جنگ تحمیلی و شرایط کشور در مواجه با این تجاوز تاکید نمود: طبق فرمایش امام خمینی رضوان الله علیه " جنگ ما با مردم عراق نیست، بلکه جنگ با حزب بعث است " وی افزود در اکنون شاهد آن هستیم که مردم عراق در ایام شهادت امام حسین علیه السلام و اربعین حسینی میزبان زوار ایرانی هستند. سردار باهک در خصوص وقایع اخیر به خانواده مهسا امینی تسلیت گفت و اضافه کرد: ما از وقوع چنین حادثه ای بسیار متاثر و با خانواده آن مرحومه همدرد و منتظر نتایج پیگیری این حادثه هستیم. سردار باهک در پایان تصریح کرد: رژیم غاصب و کودک کش صهیونیسم اکنون برای ما مدعی حقوق بشر است و مردم در برابر خدعه و نیرگ شیاطین باید هوشیار باشند.
در ادامه هادی خلیلی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس عنوان کرد: امنیت امروز از خون شهدا است و این دانشگاه بزرگانی را مانند شهید رجایی پرورش داده است. خلیلی به  استبداد و ظلم مستکبران جهانی اشاره و بیان نمود: شهید رجایی در سازمان ملل با نشان دادن آثار شکنجه گفت: " ما مظلوم هستیم و ماترور می شویم. " وی به روایتگری خاطرات شهید حمید و خاطرات اسارت عباس حسین مردی،  آزاده جنگ تحمیلی پرداخت. این رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: میدان را باید با بصیرت ادامه داد و گوش به فرمان ولایت فقیه بود. در این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر و مداحی در سوگ رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و اما رضا علیه السلام، مسئولین، کارکنان و دانشجویان با حضور در مقبره شهدای گمنام دانشگاه با تقدیم گل بر مزار دو شهید گمنام از مقام شامخ شهدای دانشگاه خوارزمی تجلیل و تقدیر کردند.