عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

تحلیلی بر جنگ نرم با رویکرد جهاد تبیین

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در قالب نوشتاری، جنگ نرم با رویکرد جهاد تبیین را تحلیل کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، متن تحلیلی بدین شرح است:

امروز نظام جمهوری اسلامی درگیر یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی شده است . دشمن در جنگ نظامی نتوانسته بود وارد کشور بشود و جنگ در اطراف مرزها بود، حال‌آنکه، امروز درنبرد رسانه‌ای وارد کشور، جامعه، مدارس، دانشگاه و خانه‌های ما شده است . اما ما هنوز یک جبهه رسانه‌ای برای مقابله و اشغال این دشمن ویرانگر، اشغالگر و تخریبگر، باورها و اعتقادات و ارزش‌های اخلاقی، اذهان، روح، جوانان و نوجوانان تشکیل نداده‌ایم .

به‌راستی قرارگاه‌ها لشگرها و تیپ‌ها و گردان‌ها برای تقابل با این جنگ عظیم و تهاجم بزرگ چگونه باید باشند؟ و چرا تاکنون شکل نگرفته است؟ لشگرهای مجازی و سرداران این عرصه، نیروهای اطلاعات و عملیات و پیش‌قراولان برای شناسایی و مقابله با هجمه دشمن کجا باید شکل بگیرد؟

چرا بسیج مقابله با فضای مجازی شکل نگرفته است؟ چرا شیپور تبلیغات این جنگ طنین‌انداز نیست چرا؟ کویتی پور و آهنگران های جبهه‌های مجازی، دیگر شعار "ای رزمنده شیر خانه از دشمن بگیر" را سر نمی‌دهند.

امروز تیرهای سهمگین دشمن بر پیکر جوانان و نوجوانان ما اصابت کرده ولی ما نیروهای امدادی و بیمارستان وکیلینیک های مجازی نداریم! بیاییم معنای جهاد تبیین را درست دریابیم.

امروز این جهاد عظیم به تعبیر مقام عظمای ولایت؛ تقابل با جنگ نرم است که پیاده‌نظام لشگر دشمن در درون خانه‌های ما نفوذ کرده است امروز تبیین واقعی تولید محتوای متناسب در این عرصه هست .

امروز روز فهم و عمل نیروهای انقلاب نسبت به پیام رهبر معظم انقلاب که سالیان سال هشدار می‌دهد در عرصه تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، نبرد رسانه‌ای و جنگ اراده‌ها همین است.

ای لشگریان خدا برخیزید و این مجروحین و زخمی­های فضای مجازی را دریابیم
ای پدر و مادران عزیز که خراش و جراحت کوچک جسمی بر جسم فرزندان را تحمل ندارید، ببیند پس بیاییم این جراحت‌های عمیق بر روح و روان فرزندانمان را دریابیم. امروز دوستان ناباب مجازی زیست شبانه‌روزی با فرزندان ما دارند و خوراک مسموم به خورد او می‌دهند و ما بی­خبرانیم.
چرا مسئولین کشور از آموزش همگانی سواد رسانه‌ای بی‌خبر و غافل هستند . آیا بدون علم و آگاهی و تجهیزات متناسب می‌توان با به امدادرسانی و درمان آن پرداخت؟ نهادهای فرهنگی به پا خیزید و سلاح روز بردارید.

ای اساتید بسیجی و نخبگان. فرماندهان جنگ نرم چرا نقش فرماندهی را بخوبی انجام نمی­دهیم؟

ای افسران جنگ نرم دانشجویان عزیز و ای رسانه‌های انقلابی و مطبوعات رسانه ملی بپا خیزید . ای مسئولین و مدیران انقلابی‌ای دانشگاه‌ها و مدارس­های حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات ای وزارت ارشاد و وزارت دفاع و ...

به پا خیزید امروز با سلاح­ها، تجهیزات، امکانات و تدارکات از جنس مجازی به جنگ با دشمن بروید. آیا نیرو برای این عرصه تربیت‌کرده‌اید؟

باید بسیج همگانی و جبهه فرهنگی و اجتماعی رسانه‌ای شکل بگیرد و عملیات‌هایی از این جنس نیز صورت بگیرد وگرنه میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم و بازنده میدان خواهیم بود .
بیاییم در آستانه بزرگداشت ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی دست به انقلاب سوم بزنیم و این امر محقق نمی‌شود مگر با تسخیر لانه‌های جاسوسی فضای مجازی که تمام مقدسات ما را، هویت ما را، استقلال ما را، جمهوری اسلامی ما را با تهدید مواجه کرده است و این لانه‌ها در تمام خانه‌ها، امروز بناشده است، در سراسر کشور ما این لانه جاسوسی شعبه دارد، بیاییم جدی مبارزه کنیم،
قلم و قدم برداریم و انقلاب را از دام این تارها و خانه‌های عنکبوتی نجات دهیم و اسیران فرهنگی این فضا را دریابیم و تنها راه نجات از سلطه فرهنگی قدرت‌های استکباری در حقیقت در گرو استقلال مجازی­می­باشد. انشا الله

محمدرضا جلیلی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای والسلام