عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان

فارغ‌التحصیلان جوان دارای شایستگی علمی و عمومی در اولویت جذب دانشگاه ازاد هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در حاشیه مراسم ازدواج ۱۶۷ زوج دانشجوی دانشگاه ازاد اسلامی که در جوار یادمان شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص سیاست جوان‌گرایی در این دانشگاه، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر جوانان تحصیل کرده بسیار زیادی در دانشگاه ازاد اسلامی و سایر دانشگاه ها داریم و کشور از مشکل بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رنج می برد، باید برای برون‌رفت از این وضعیت برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد جوانان فارغ‌التحصیل هنوز موفق به یافتن شغل نشده‌اند، اظهار داشت: قاعدتاً دولت باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشد و ما هم در دانشگاه ازاد اسلامی برنامه‌ریزی هایی داشته‌ایم که بتوانیم سن اشتغال را کاهش دهیم.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: اگر به میانگین سنی اعضای هیات دولت دقت کنیم، متوسط سن بالای ۵۰ سال است و میانگین سن معاونان وزرا هم بیش از این عدد است. در دانشگاه ازاد اسلامی نیز متوسط سن روسای واحدها و معاونان انها بالاست.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی خاطرنشان کرد: براساس سیاستی که به دستور دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی در هیات امنا مطرح شد و پس از ان در هیات رئیسه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت، موضوع جوان‌گرایی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم از جوانان فارغ‌التحصیلی که شایستگی های علمی خود را به اثبات رسانده‌اند، در همکاری با دانشگاه ازاد اسلامی استفاده کنیم.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مجوز ویژه‌ای برای جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه ازاد اسلامی اعطا شد، گفت: براساس این مجوز، ما برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم از بین فارغ‌التحصیلان جوان که رتبه های خوبی دارند، در مرحله اول برای تحقیق و توسعه و اموزش استفاده کنیم و در مرحله بعد، از این افراد در مناصب و مسئولیت هایی که می توانند در دانشگاه ازاد اسلامی عهده‌دار شوند، بهره مند شویم.

وی افزود: این برنامه‌ریزی به معنای ان است که دانشگاه ازاد اسلامی به صورت مدیریت‌ شده تلاش دارد کار را به دست جوانان بسپارد تا ان‌شاءالله در سال های اینده بتواند پیشرفت داشته باشد.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در پاسخ به این سوال که ایا جذب اعضای هیات علمی جدید فقط مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاه ازاد اسلامی می شود، گفت: از میان همه فارغ‌التحصیلان کشور، با اولویت دانشگاه ازاد اسلامی و کسانی که رتبه علمی، شایستگی و صلاحیت های لازم علمی و عمومی را دارند، اعضای هیات علمی مورد نیاز جذب دانشگاه ازاد اسلامی خواهند شد.

دکتر فرهاد رهبر در پاسخ به سوال دیگری درخصوص زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد اسلامی، اظهار داشت: این موضوع در برنامه‌‌ریزی اموزشی دانشگاه ازاد اسلامی پیش‌بینی شده و دفترچه دانشگاه ازاد اسلامی براساس تقویم اموزشی منتشر خواهد شد.

وی درخصوص سرانجام وضعیت تعدادی از اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات که قرارداد همکاری انها تمدید نشده بود، گفت: این اساتید حدود ۴۵۰ نفر بودند و افرادی که صلاحیت علمی و عمومی انها مورد تایید قرار گرفته، مراحل جذب انها انجام شده و کسانی که هنوز جذب انها تکمیل نشده افرادی هستند که عمدتاً با معدل های پایین جذب شده‌اند. بنده درباره این افراد به جرات می گویم که چنین کسانی در هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی پذیرش نخواهند شد.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی تصریح کرد: کسانی که معدل مناسب ندارند یا رشته تحصیلی انها متناسب با رشته‌ای که تدریس می کنند، نیست، قطعاً نمی‌توانند جذب هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی شوند، بلکه زمانی که صلاحیت علمی و عمومی اعضای هیات علمی به تصویب برسد، جذب انان انجام خواهد شد.