عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دکتر محمدی: نقش مدیران تجهیزات پزشکی و مسئولین این حوزه در هنگام تحریم ها بسیار برجسته است

دکتر محمدی رییس دانشگاه در اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور که امروز در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد گفت: حوزه تجهیزات پزشکی از پیچیده ترین، مهمترین و حساس ترین قسمت های وزارت بهداشت و سلامت است و یک حوزه استراتژیک، رو به رشد و همواره در حال تحول می باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی با بیان اینکه محصولاتی که در این حوزه تولید می شود، بیشترین نقش را در سلامت مردم ایفا می کند اظهار داشت: اگر در تولید یکی از این محصولات مشکلی ایجاد شود به طور قطع سلامت مردم با مشکل مواجه می شود.
دکتر محمدی بیان این مسئله را بیانگر جایگاه ویژه تجهیزت پزشکی در حوزه سلامت دانست و گفت: مدیران این حوزه وظیفه بسیار خطیر و سنگینی بر عهده دارند و تمام حوزه های مختلف سلامت به تجهیزات  پزشکی وابسته هستند.
وی اظهار داشت : خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای ارتقاء حوزه تجهیزات پزشکی و تولیدات دانش بنیان و داخلی صورت گرفته که بسیار ارزشمند است.
وی افزود: به طور قطع خدمات انجام شده در این حوزه در بحران کرونا و رفع کمبود ماسک و وسایل حفاظتی و اکسیژن ساز ها در کوتاهترین زمان ممکن که با تلاش شما عزیزان با وجود تحریم ها انجام شد؛ افتخاری است برای کشور و در ذهن مردم ایران ماندگار خواهد بود  زیرا در تامین ملزومات پزشکی چه سرمایه ای و چه مصرفی با هیچگونه مشکلی مواجه نشدیم.
به گفته وی بیان این خدمات صورت گرفته در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور با توجه به نقش مهمی که در حفظ و ارتقاء سلامت مردم دارند، در راستای آگاهی بخشی و تبیین اقدامات انجام شده در این حوزه بسیار ارزشمند خواهد بود.
دکتر محمدی  مهمترین چالشی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم را بحث تحریم های ظالمانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دانست و گفت: آنها حتی به بیماران ما هم رحم نمی کنند اما در این تحریم ها نقش مدیران تجهیزات پزشکی و مسئولین این حوزه بسیار برجسته و قابل توجه است و تا امروز به بهترین نحو در این زمینه نقش خود را ایفا نموده اند.