عمومی | دانشگاه فرهنگیان

برپایی سلسله جلسات آموزشی «کتابخانه من، کلاس من» با حضور اساتید مجرب

با هدف معرفی کتابخانه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؛ جلسات آموزشی «کتابخانه من، کلاس من» در پردیس شهید مقصودی همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدان؛ به همت مسئول کتابخانه پردیس شهید مقصودی و در آستانه هفته کتاب از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۷ آبان ماه؛ سلسله جلسات آموزشی ویژه دانشجو معلمان این پردیس با تدریس غفوری و دوست پرور برگزار شد.

در این جلسات آموزشی که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی تدارک دیده شده بود؛  کتابخانه به عنوان یک کلاس درس معرفی و ضمن دادن آگاهی به مراجعه کنندگان، فرصت ارتقاء دانش آنها فراهم شد.

در اولین جلسه از این فعالیت، غفوری از اساتید پردیس شهید مقصودی در اقدامی نوآورانه، کلاس های خود را با عناوین تاریخ اجتماعی ایران و تاریخ عمومی در کتابخانه پردیس برگزار کرد.

. وی علاوه بر بیان مطالب درسی، به معرفی کتابخانه و غنی بودن منابع آن اشاره و از دانشجومعلمان خواست؛ ضمن عضویت، بیشترین بهره را از منابع غنی موجود در آن ببرند.

در دومین جلسه از  برنامه  " کتابخانه من، کلاس من " ، کتابخانه پردیس میزبان دوست پرور از اساتید دانشگاه بود که کلاس درس خود را در رشته ادبیات و مرجع شناسی در این فضا برگزار کرد.

در ادامه جلسه دوم، فاطمه محشوریان مسئول کتابخانه پردیس شهید مقصودی، ضمن ارائه توضیحاتی از نحوه فعالیت و معرفی محل کار خود، در خصوص مطالبی نظیر رده بندی ها، تعریف کتب مرجع و معرفی دسته بندی این کتب توضیحاتی ارائه کرد.

آگاهی بخشی و ترغیب دانشجومعلمان به فرهنگ مطالعه وکتابخوانی، آگاهی آنان از منابع درسی رشته خود، آشنایی دانشجومعلمان جدیدالورود با محیط و فضای کتابخانه و تشویق آنها به گذراندن اوقات فراغت در محیط کتابخانه، بازدید از کتب مرجع و عضویت در کتابخانه از دیگر اهداف این دوره های آموزشی بود.

یادآور می شود؛ این کلاس ها و کارگاه های آموزشی در طول ترم ادامه خواهد داشت.