عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

تجمع دانشگاهیان علم و صنعت ایران در محکومیت اقدام تروریستی در شیراز

تجمع دانشگاهیان علم و صنعت ایران در محکومیت اقدام تروریستی در شیراز


با حضور جمعی از دانشگاهیان، مراسم عزاداری و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، بعد از نماز ظهر و عصر روز شنبه ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در مقابل سر در دانشگاه برگزار شد.
این مراسم به دعوت هیات شهدای گمنام دانشگاه و با حضور جمعی از همه اقشار دانشگاهی، در پی اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم شاهچراغ که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از زایران شد، برگزار گردید. شرکت‌کنندگان در این تجمع، با سر دادن شعارهایی بر ضد تروریست‌ها و حامیانشان، برخورد قاطع قانونی با آنها را خواستار و این اقدام مذبوحانه را محکوم و با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه، ابراز همدردی نمودند.


در این مراسم پس از قران آیاتی از کلام الهی، حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری در خصوص این حادثه تروریستی و ابعاد آن سخنرانی کرد. وی با تکیه به آیه ۵۱ سوره یوسف تصریح کرد: به مصداق این آیه، اکنون با شهادت زایران بی‌گناه توسط عوامل داعش، «حصحص الحق» اتفاق افتاده و حقیقت آشکار شده است.
وی گفت: به تقدیر الهی و تدبیر انسان‌های هوشیار، حصحص الحق باید اتفاق بیفتد. دشمن آماده در بیرون بوده و هست و فاعلیت دارد و ماجرای شاهچراغ، علنی نشان داد ما دشمن داریم که از فرصت‌ها استفاده می‌کند. حصحص الحق، کلمه رمزآلود و پر راز قران است و چند وجه دارد. هم حق را از باطل جدا می‌کند و هم باطل را نابود می‌کند و هم خودش مستقر و ریشه‌دار می‌شود و هم حق را به تکرار  به ظهور می‌رساند.


وی تاکید کرد: خون بی‌گناهی، رنگین‌تر از خون بی‌گناه دیگر نیست و امروز ما برای هر خون به نا حق ریخته این ایام عزاداری می‌کنیم چه شهدای حرم شاهچراغ باشد چه زاهدان و چه شهدای امنیت و نیروی انتظامی. وی افزود: روش‌هایی باید تصحیح شود، رویکردهایی باید برگردد به آرمان‌های انقلاب اسلامی، اینها سر جای خودش ولی جایی که دشمن، کیان ایران اسلامی را تهدید می‌کند، با حضور جمعی و مومنانه همه ملت ایران ایستاده‌ایم که این ایستادگی جمعی، اصلی‌ترین عامل بازدارنده دشمنان است.

آلبوم تصاویر