عمومی | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها

دکتر علیرضا صدرا درگذشت

به گزارش روابط‌عمومی «سمت» دکتر علیرضا صدرا، استاد برجسته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی پیشرفت و از جمله مولفان و داوران علمی «سمت» دار فانی را در اثر سکته قلبی  وداع گفت.


درآمدی بر آزاد اندیشی و نظریه پردازی در علوم دینی، مشروعیت سیاسی، نقش راهبردی دولت در نظریه سیاسی امام خمینی (س)، مفهوم شناسی حکمت متعالی سیاسی، اسباب مدنی در حکمت اسلامی و فاضله، آیین های مدنی، اسباب مدنی در حکمت سیاسی متعالی امام خمینی(ره) و خوانش سیاسی متون حکمت متعالیه بخشی از کتاب های این استاد علوم سیاسی را شامل می شود.

چشم انداز فلسفه سیاسی، گفتمان مهدویت، سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه، چشم انداز دانش سیاسی در ایران، مبادی علم سیاست متعالی، نظام آموزش دانش سیاسی، آداب مدنی، اسباب مدنی در حکمت برهانی، شهودی و حکمت سیاسی خواجه نصیر، اسباب مدنی در حکمت متعالی سیاسی صدرایی، حکمت سیاسی اسلامی، الگوی سیاسی حکمت متعالی؛ الگوی سیاسی متعالی، گفتمان مهدویت و چالش های آسیب شناسی، اصطلاح نامه فلسفه سیاسی بخشی دیگر از آثار وی را دربرمی گیرد.

همچنین این استاد فرهیخته در همکاری با «سمت» دو کتاب در حوزه علوم سیاسی در دست تالیف داشت که در مراحل مختلفی از آماده سازی قرار داشتند.

سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، ضایعه درگذشت این استاد عالیقدر و فاضل متخلق به فضایل اخلاقی که عمری را صرف معرفی و احیای فلسفه سیاسی صدرایی کرد، به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوید.