عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

توسعه رشته های دندانپزشکی و علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛
توسعه رشته های دندانپزشکی و علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اظهار امیدواری کرد:  در بعضی رشته‌های تخصصی دندانپزشکی و  رشته های علوم پایه، با توجه به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان دانشجو بگیرند و توسعه کمی و کیفی داشته باشند.


به گزارش وبدا - زنجان؛ دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با خبر نگار وبدا؛  با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان جمله دانشگاه های سرآمد در آموزش پزشکی در کشور است، افزود: توسعه رشته ها در خصوص تخصص های دندانپزشکی و بعضی از رشته های علوم پایه که مورد نیاز این استان‌ است و دانشگاه هم این ظرفیت را دارد پیگیری خواهد شد.

وی اظهار  امیدواری کرد در فاصله کوتاهی بتوانیم مجوزهایی به دانشگاه بدهیم، انشالله از سال آینده در بعضی رشته‌های تخصصی دندانپزشکی و بعضی رشته های علوم پایه ظرفیت را داشته باشد دانشجو بگیرند و توسعه کمی و کیفی داشته باشند.

دکتر باقری فرد تصریح کرد: انتظار ما از دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان رئیس کل منطقه ۶ فراتر از یک دانشگاه است و چند دانشگاه را تحت پوشش دارد و این برای ما مهم است و با اقداماتی که انجام می‌دهد بتواند مشکلات خود و سایر دانشگاه ها در کلان منطقه  را حل و فصل کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام اینکه خوشبختانه امسال برای اولین بار در طول تاریخ وزارت بهداشت بیش از ۴ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی پذیرفته شدند، نسبت به سالهای گذشته بیش از ۵۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: خوشبختانه بعضی از صندلی‌های ما در رشته های مورد نیاز منجمله بیهوشی، داخلی، عفونی و کودکان به طور قابل ملاحظه ای پر شد که  این باعث امیدواری است.
دکترباقری فرد تصریح کرد: انشاالله در رشته های فوق تخصصی هم ما در طی چند روز آینده تکمیل ظرفیت را خواهیم داشت و امیدواریم صندلی خالی در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را نداشته باشیم و یا به حداقل برسانیم تا بعد از فارغ التحصیلی نیازهای مردم پاسخ داده شود.

لازم به ذکر است؛ دکتر ابوالفضل باقری فر معاون آموزش وزارت بهداشت، روز یکشنبه اول آبان به استان زنجان سفر کرد و در جلسه ای با مدیران آموزش و پژوهش دانشگاه حضور یافت و همچنین از مراکز آموزشی و درمانی و پژوهشی استان بازدید نمود.

منبع خبر وبدا مرکز زنجان