عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: پدافند غیرعامل یک مسئله مهم جهانی و برای ایران اسلامی یک نیاز است

با عنایت به رسیدن هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل (۴ الی ۱۱ آبان ماه سال ۱۴۰۱) دکتر ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر (رئیس کمیته پدافند غیرعامل)ضمن تاکید به بیانات مقام معظم و معزز رهبری که فرمودند «امروز اهمیت پدافند غیرعامل قاعدتاً برای مسئولین بایستی شناخته شده باشد. اهتمام شما کار را پیش می‌برد. دفاع ، جزیی از هویت یک ملت است. هر ملتی که اهمیت دفاع را درک نکند، زنده نیست.» لذا باید همواره در صدر تلاش های علمی ، عملی و پژوهشی دانشگاه  قرار بگیرد و تدابیر کارساز در باب پدافند غیرعامل صورت پذیرد"
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود، اطلاق می‌گردد.
دکتر حسن ملکی‌زاده ادامه داد: بنابراین انجام عملکردهای پیرامون پدافند غیرعامل در مراکز دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در تمهیدات پدافندی، باید به چهار مولفه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، و موضوعات تهدیدی، توجه ویژه‌ای نمود
ازاین‌رو رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کردند: پدافند غیرعامل نیازمند برنامه‌ریزی منسجم، گسترده و مطلوب بیشتری است تا بتوانیم با توجه

به بحران‌های احتمالی پاسخی موثر به حوادث و تهدیدات پدافندی بدهیم


رییس کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: در استان بوشهر به منظور تامین محافظت از شهروندان در برابر حوادث هسته‌ای، سیل، زلزله، دیگر بلایای طبیعی و انسان‌ساز زمینه مقابله غیرعامل با بحران، با امکانات در دسترس درباره پیشگیری و هشدار، مشتمل بر هشدار و اعلام خطر، ایجاد پناهگاه‌ها مواجهه مشتمل بر تخلیه یا استقرار در پناهگاه‌ها و توزیع به موقع قرص ید، امداد و نجات برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.
رییس پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر درباره هدف از اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل گفت: کاهش آسیب‌پذیری‌ها، کاهش تلفات جانی. کاهش اثر تهدید به هدف قرار دادن. اعلام هشدار به ارگان‌های جامعه در جهت حفظ جان مردم، تسهیل بهبود و برگشت سلامتی، کاهش توانایی‌های دشمن در تهاجم، بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و ایجاد انگیزه و حفظ تعادل روحی و روانی در جامعه از اهداف اجرای پدافند غیرعامل در دانشگاه علوم پزشکی این استان است.
دکتر ملکی زاده ضمن تشکر و قدردانی از کلیه کارکنان و گروه مدیریت پدافند غیرعامل عنوان داشتند: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اقدامات و تدابیر موثر سعی می‌کند آمادگی لازم به‌منظور مقابله با تهدیدات بالقوه و بالفعل را در دستور کار دهد تا بتواند در جهت خنثی‌سازی و تقلیل و کاهش خسارات احتمالی گام بردارد...
در انتها، مجدداً ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل،از خداوند متعال برای تمامی فعالان این حوزه و کسانی که با تلاش خود بسترهای امن توسعه پایدار را فراهم نمودند، دوام توفیق و عزت مستدام مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/ زن : (۵۰۰۰۰)