عمومی | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها

نشست «نقش عفت جنسی در سلامت ارتباطات اجتماعی»

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، روز شنبه شانزدهم مهرماه کانون بسیج اساتید «سازمان مطالعه و تدوین» نشستی با عنوان «نقش عفت جنسی در سلامت ارتباطات اجتماعی» برگزار شد.

دکتر عزت‌السادات میرخانی عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت‌مدرس سخنران این نشست در تبیین طرح مسئله خود پنج پرسش اساسی را مطرح کرد که عبارت بودند از: «حیطه وظایف انسان در گستره علوم ارتباطات چیست؟ تقسیمات حق حیات انسان و ملزومات آن چگونه است؟ جایگاه حق حیات معنوی و آثار آن در زندگی انسان چیست؟ پشتوانه‌های عقلی نظام قانون‌گذار در اندیشه متفکرین کدام است؟ اصل طهارت و حق عفت جنسی در سلامت بشر چه جایگاهی دارد؟»


در ادامه دکتر میرخانی به چیستی حیطه وظایف انسان در گستره علوم ارتباطات در سه عرصه بین‌الملل، بین ادیان و درون دینی پرداخت. وی همچنین برون‌داد ارتباطات بر اساس منطق وحیانی را در پنج حیطه تامین کرامت، ایجاد اخوت، تامین سلامت، تاسیس انس و الفت و ایجاد امنیت بررسی دانست و جداگانه به تحلیل هرکدام پرداخت.


رئیس «سازمان مطالعه و تدوین»، معاون پژوهشی، اعضای کانون بسیج اساتید و اعضای بسیج کارمندان و جمعی از کارکنان علاقه‌مند به موضوع  نشست در این سازمان از حاضرین این رویداد بودند.