عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تعالی، عدالت و بهره وری از برنامه های حوزه آموزش وزارت بهداشت است


معاون آموزش وزیر بهداشت؛
تعالی، عدالت و بهره وری از برنامه های حوزه آموزش وزارت بهداشت است
معاون آموزش وزیر بهداشت با بیان اینکه؛ تعالی، عدالت و بهره وری  از برنامه‌های معاونت آموزش وزارت بهداشت است، گفت: در این برنامه تاکید بر بهره وری و ارتقاء سطح کیفی در آموزش پزشکی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به گزارش وبدا – زنجان؛ دکترابوالفضل باقری فرد، معاون آموزش وزیر بهداشت،  صبح امروز در جلسه‌ای که با مدیران آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زنجان تشکیل شد، گفت:  دانشگاه علوم پزشکی زنجان از جمله دانشگاه‌های سطح کشور است  که در آن در زمینه توسعه و آموزش بسیار مطلوب عمل شده است.

وی آموزش را عامل مهم توسعه پایدار عنوان کرد و افزود:  اگر آموزش در هر حوزه ای وارد شود  همه گونه پیشرفت نیز به همراه خود خواهد داشت،  آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی پزشکی است و کیفیت بالای آموزش پزشکی از افتخارات کشور است و این به جهت ادغام آموزش در بهداشت و در عرصه بودن حوزه آموزش است.

دکتر باقری فرد مهمترین منابع کشور را نیروی انسانی و بهترین نیروی انسانی را افراد نخبه و اساتید عنوان کرد و افزود:  توجه به  اساتید و نخبه ها از جمله وظایف مسئولین وزارت و کشوری است. بطوریکه در حال حاضر در  وزارت بهداشت ۲۱ هزار عضو هیئت علمی و ۲۵۴ هزار دانشجو در کلیه رشته ها مشغول آموزش و تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد دانشجو، عضو هیات علمی متناسب نیست، افزود: برای جذب ۴۰۰۰ هیئت علمی در دو مرحله فراخوان داده خواهد شد.

معاون آموزش دانشگاه گفت: بحث توجه به هیئت علمی و نخبگان از اواسط تابستان به دستور ریاست محترم جمهور کلید خورده  و در کارگروه شورای فرهنگی پیگیری می‌شود که امیدواریم طی دو هفته آینده  مصوب شود.

وی گفت:  برنامه ریزی در محور تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش در وزارت بهداشت شروع شده و در این برنامه نیز توجه به بهره‌وری در همه زمینه ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازبینی سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی گفت: با توجه به نیاز جامعه و وجود زیر ساخت‌های لازم  مجوز ایجاد رشته های بالینی  داده خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این مطلب که  تحصیلات تکمیلی نیز باید در سند متوازن دیده شود افزود: در تدوین این سند از اساتید صاحب نظر استفاده شده و قانون نسبتاً جامعی تدوین شده  است و تمام موارد حتی نقش فرد در ارتقا دانشگاه نیز در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر وجود زیر ساخت لازم در افزایش ظرفیت رشته‌ها نیز تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن زیر ساخت لازم کیفیت آموزش به خطر می‌افتد و افزایش ظرفیت همراه با زیرساخت‌ها باید باشد.

گفتنی است:دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزیر بهداشت به همراه دکتر جلیل کوهپایه‌زاده، دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور صبح امروز وارد زنجان شدند.دکتر باقری فرد در ابتدا در نشست  با مدیران آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جهت  آشنایی با ظرفیت‌های آموزشی این دانشگاه حضور داشت .

بازدید از مراکز آموزشی، درمانی زنجان از برنامه‌های دکتر باقری فرد در این سفر یک‌روزه می‌باشد.



منبع: پایگاه خبری وبدا- زنجان