عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ ۴ هزار و ۹۵ نفر از خدمات ام.آر.آی بیمارستان کنگان بهره‌مند شده‌اند

دکتر سیده انسیه سجادی زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: ام.آر.آی بیمارستان کنگان در سال ۱۳۹۵ با توان ۱.۵ تسلا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: این مرکز ماهانه به‌طور میانگین حدود ۶۰۰ نفر را تصویربرداری می‌کند، به عبارتی از رفتن ۶۰۰ نفر در هرماه به مرکز استان بوشهر و فارس (و هزینه‌های کلان سفر و راه سختی راه) جلوگیری می‌کند.
دکتر سجادی زاده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۹۵ نفر از خدمات ام.آر.آی بیمارستان کنگان بهره‌مند شده‌اند و ۳۶ هزار و ۸۰ تصویر (سکانس)ثبت‌شده است.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: این بخش با دارا بودن ۳ پزشک متخصص رادیولوژیست و شش پرسنل تصویربرداری در ۳ شیفت کاری از ساعت ۷ صبح الی ۱۱ شب (همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل) به مراجعین خدمات ارائه می‌کند.
وی تصریح کرد: تصویربرداری‌های MRI به دو بخش تزریقی و بدون تزریق تقسیم می‌شود که انجام تصویربرداری همراه با تزریق به نسبت زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.
دکتر سجادی زاده افزود: بخش MRI دو روز در هفته (یکشنبه و چهارشنبه صبح) را به پذیرش بیماران تزریقی اختصاص داده است که در هر شیفت ۸ بیمار پذیرش می‌شود.
وی اضافه کرد: در شیفت‌های دیگر این واحد تصویربرداری ۱۲ الی ۱۵ بیمار غیر تزریقی پذیرش می‌گردد که این آمار در شیفت شب به ۱۰ الی ۱۲ بیمار می‌رسد.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان خاطرنشان کرد: نگهداشت دستگاه MRI و ملزومات آن شامل دستگاه UPS و سیستم سرمایشی و غیره امری هزینه‌بردار است و به دلیل زمان‌بر بودن پروسه تصویربرداری، محدودیت در پذیرش بیمار وجود دارد و بدیهی است که هر دستگاه تصویربرداری پزشکی به دلیل بالا بودن حجم کاری دچار نقص فنی (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) می‌شود که این دستگاه نیز از این قضیه مستثنی نیست.
انتهای پیام /م.ص ۴۰۲۰