عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

مراسم تکریم و استقبال از رئیس دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد

مراسم تکریم و استقبال از رئیس دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد

با حضور هیات رییسه دانشگاه و جمعی از اساتید و کارکنان دانشکده مهندسی مکانیک، مراسم تقدیر و تکریم از دکتر فتح‌الله طاهری بهروز (رئیس سابق) و استقبال از دکتر اسماعیل خان‌میرزا (رئیس جدید دانشکده مهندسی مکانیک)، در روز شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ در محل سالن آمفی‌تئاتر این دانشکده برگزار شد.
در این جلسه، پس از قرائت کلام الله مجید، دکتر هادیان (مشاور رئیس و مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی)، دستور جلسه را تبیین کرد.
در ادامه دکتر طاهری بهروز با تشکر از ریاست دانشگاه برای برگزاری این جلسه، یاد اساتید درگذشته دانشکده مهندسی مکانیک را گرامی داشت و با قدردانی از همکاری و همدلی همه اعضای دانشکده، گزارش مختصری از عملکرد این دانشکده از زمان تصدی مدیریت خود، ارایه کرد. وی در گزارش خود به تلاش برای جذب سه عضو هیات علمی جدید برای تغییر نسبت استاد به دانشجو، توسعه ارتباطات بین‌المللی و پیگیری رویه‌های ثابت در دانشکده مانند برگزاری جلسات هفتگی شورای دانشکده اشاره و با تاکید بر اینکه دانشکده مهندسی مکانیک بر اساس برنامه راهبردی در بحث پژوهش از وضعیت خوبی برخوردار است، خواستار توجه به توسعه فضای فیزیکی دانشکده از طریق انتقال برخی آزمایشگاه‌های آن به برج فناوری شد.


سخنران بعدی مراسم دکتر خان‌میرزا بود که با تشکر از حسن ظن و اعتماد ریاست دانشگاه نسبت به خود و تقدیر از خدمات رئیس سابق دانشکده مهندسی مکانیک، تاکید کرد: استمرار موفقیت‎‌های دانشکده مهندسی مکانیک با حفظ روحیه همدلی و انسجام میسر است. وی در ادامه، به تبیین جهت‌گیری‌های دانشکده مهندسی مکانیک در جهت پایدارسازی منابع از طریق ارایه خدمات آموزشی و تجاری‌سازی دانش‌ فنی به منظور کمک به حل مسایل جامعه و نیز تربیت نسل کارآفرین، پرداخت و تصریح کرد: ما آموزشی که تضمین کننده نسل آینده مهندسی کشور باشد را محور فعالیت در دانشگاه می‌دانیم و برای این کار، نیازمند شتاب هستیم.
رئیس دانشکده مهندسی مکانیک بر رقابت سازنده در کنار فعالیت برادرانه برای ایجاد شتاب در دانشکده تاکید کرد.


در ادامه مراسم تقدیر و استقبال، تعدادی از اعضای هیات علمی دانشکده، به تذکر نکاتی در باب مسایل دانشکده و دانشگاه و ارایه پیشنهادات خود از جمله در زمینه‌های مختلفی مانند لزوم استفاده مدیریت دانشگاه از تجارب و تفکرات اعضای هیات علمی، توجه به اصل محور بودن انسان در برنامه‌ریزی‌ها و نیروی انسانی، برقراری ارتباط منطقی با جوانان و استماع سخنان آنان و لزوم توجه به بازخورد در نظام‌های تصمیم‌گیری و کنترل سیستم‌های اجتماعی پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریف اصفهانی (سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌)، دیگر سخنران مراسم بود که با تشکر از خدمات دکتر طاهری بهروز، برای دکتر خان‌میرزا آرزوی توفیق کرد.


آخرین سخنران این مراسم، دکتر انبیاء (ریاست دانشگاه) بود که با اعلام استقبال از نظرات و تفکرات اعضای حاضر در جلسه و ضمن تقدیر از خدمات دکتر طاهری بهروز در دوران تصدی ریاست دانشکده مهندسی مکانیک و آرزوی توفیق برای دکتر خان میرزا در مدیریت این دانشکده، در سخنانش تاکید کرد: دانشکده مهندسی مکانیک با حضور شخصیت‌های بزرگ آن و فعالیت در زمینه‌‌هایی همچون کامپوزیت، توربین، صنایع دفاعی و هوافضا، بضاعت زیادی برای ارتقای دانشگاه در بعد جامعه‌محوری آن دارد.
رئیس دانشگاه اظهار داشت: معتقدم هر چه بیشتر گفت و گو و مفاهمه کنیم، می‌توانیم راهکارهای بهتری برای حل مشکلات پیدا کنیم. وی از اعضای هیات علمی خواست هر کدام خود را رئیس دانشکده یا دانشگاه فرض نموده، پیشنهادات، تجربیات و نظرات خود را با وی در میان گذارند.


پایان‌بخش برنامه، اهداء حکم انتصاب دکتر خان‌میرزا به سمت رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و نیز تقدیم هدایا و لوح تقدیر از خدمات دکتر طاهری بهروز، از سوی ریاست دانشگاه و مدیران گروه‌های دانشکده مهندسی مکانیک به وی بود.
آلبوم تصاویر