عمومی | دانشگاه سیستان و بلوچستان

برگزاری نشست هم اندیشی به مناسبت “روز جهانی باستان شناسی”

به مناسبت “روز جهانی باستان شناسی” نشست هم اندیشی با حضور اساتید و دانشجویان گروه باستان شناسی، برخی از اساتید دانشکده های علوم و جغرافیا و کارشناسان میراث فرهنگی استان در روز چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در دانشکده ادبیات برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت “روز جهانی باستان شناسی” نشست هم اندیشی با حضور اساتید و دانشجویان گروه باستان شناسی، برخی از اساتید دانشکده های علوم و جغرافیا و برخی از کارشناسان اداره میراث فرهنگی استان در روز چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در محل سمعی بصری دانشکده ادبیات برگزار گردید. این مراسم که همزمان با معارفه دانشجویان جدید الورود گروه باستان شناسی همراه گردیده بود، توسط گروه باستان شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی با همکاری پژوهشکده علوم باستان شناسی با برگزاری نمایشگاه های فیزیکی و مجازی از یافته های گروه باستان شناسی از حفاری های علمی در سطح استان همراه گردید.
لازم به گفتن است که هر ساله ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر ماه) مصادف با روز جهانی باستان شناسی است که با ساختارها و جنبه های مختلف زندگی مردم گذشته اعم از جنبه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی سر و کار دارد، حوزه ای جامع در راستای بومی سازی اقتصاد جوامع محسوب می گردد.