عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در دانشگاه شهید باهنر کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر اکبری‌فرد رئیس دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی ایام ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع را گرامی‌داشت و روز جهانی عصای سفید را به تمامی دانشجویان روشن دل تبریک گفت.
رئیس دانشگاه گزارشی از دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشجویان و اعضای هیات علمی ارائه کرد و افزود: این دانشگاه قریب ۵۰ سال که با نگاه خیرانه شادروان مهندس علیرضا افضلی‌پور بنیان نهاده شده و سابقه فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جامعه و رسالتی که دانشگاه‌های امروز در قبال جامعه دارند، استفاده از کلیه ظرفیت‌های دانشگاه برای جامعه، ورود به صنعت، کارآفرینی جهت حل مسائل جامعه در راس امور قرار گرفته است.
دکتر اکبری‌فرد گفت: روشندلان جامعه نیاز به توجه دارند که جنس این توجه از نوع ترحم نیست، بلکه از نوع فهمیده شدن است و ما تلاش خواهیم کرد در راستای رفع مشکلات دانشجویان روشندل در حوزه مختلف دانشگاه را عملی‌تر سازیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکلات و مصایب زیادی سد راه نابینایان وجود دارد اما با فرهنگ سازی جامعه و مناسب سازی معابر و اماکن بایستی قدم در راه ایجاد فضای مناسب برای آنها برداشت و مشاغل مناسب با وضعیت جسمانی نابینایان باید در جامعه شناسایی شده و روشندلان برای استقلال و خودکفایی بیشتر به سمت آن سوق داده شوند.
رئیس دانشگاه از دانشجویان کم‌بینا و نابینا نیز خواست تا با برگزاری برنامه‌های مختلف، در دانشگاه حضور فعال داشته باشند و توانمندی‌ها و فعالیت‌هایشان را به دیگر دانشجویان نمایش دهند.
گفتنی است: در این نشست از همت و تلاش نابینایان و حضورشان در جامعه تقدیر به عمل آمد.